Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ontluchtingsnippel achterrem is defect
Reactie van bezoeker 'Rob', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

Bij het olie verversen van de achterrem, zag ik dat de ontluchtingsnippel beschadigd was (R 1100R) en na het verversen is hij zo goed als doorgedraaid (kan met steeksleutel niet goed meer verdraaid worden).
Wie kan mij vertellen hoe je deze nippel kunt vervangen, zonder al te veel geknoei?

Groet,

Rob
Reply
Reactie van bezoeker '(onbekend)', geïmporteerd van het oude forum:

Zoals al in een eerdere reactie is geschreven,uitboren van de ontluchtingsnippel betekent meestal beschadigen van het conische pasvlak en dus vervangen van de remklauw. Ik zou inderdaad heel veel WD40 op de klauw en nippel spuiten en dit goed de tijd geven om dit in te weken. En verhitten met een brandertje wil ook helpen omdat het aluminium van de remklauw een andere uitzettingscoÎfficient heeft dan het staal van de nippel. Als je dat hebt gedaan hÈÈÈl voorzichtig met een zo strak mogelijk passende sleutel
Reply
Reactie van bezoeker '(onbekend)', geïmporteerd van het oude forum:

loshalen, daar kan je een aantal methodes voor proberen:
als jeerbij kan: nippel inspannen in een boormachine en achteruitdraaiend loshalen
of: nippel lichtjes met een hamer bekloppen om roest los te schrikken, veel WD40 erop, na een halve dag met een griptang los proberen te draaien.

als ie breekt...weet ik het ook niet echt meer. Uitboren is moeilijk omdat de nippel een conische passing heeft in de body van de klauw, deze mag aan de klauwkant niet beschadigen...

suc6
Reply
Reactie van bezoeker 'Bouke', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi,
probeer het eens met een linkse tap.

Grtzz
Bouke
Reply
Reactie van bezoeker 'willem', geïmporteerd van het oude forum:

als de nippel toch afbreekt,er bestaan reparatie nippels,nieuwe zitting+nippel als ik mij het goed herinner bij Goodridge (ook een goed adres voor remslangen)vraag het na bij uw reparateur
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)