Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
k1100rs heeft KOORTS
Reactie van bezoeker 'dirk', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn K1100rs heeft constant last van een verhoogde temperatuur. Ik heb een nieuwe ventilatorvin moeten plaatsen want de vorige is gewoonweg doorgebrand omdat deze waarschijnlijk te veel moest werken. Als ik voor de lichten sta, tussen de file kruip of traag rij moet de vin constant bijspringen, zelfs eenmaal gehad dat de waarschuwingslamp brandde.
Wat heb ik reeds gedaan: nieuwe ventilator , nieuwe koelvloeistof en op de juiste manier gevult en radiator gespoeld, nieuwe thermostaat, radiator ontdaan van straatvuil en vliegen,nieuwe inlaatbuizen, geexperimenteerd met het weghalen van kuipgedeeltes.
Tot op heden geen verbetering. Voor de rest is de motor superzuinig, soms 1-22 en loopt deze niet erg lekker in alle versnellingen rond de 3.000 toeren als deze warm staat, bougiebeeld geeft witgrijs beeld.
Heeft iemand een idee, zelf denk ik nu dat de injectie te zuinig is afgestelt maar ik ben geen techneut
Reply
Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Dirk,

Uit de beschrijving die je geeft zou ik kunnen afleiden dat je motor inderdaad erg zuinig staat afgesteld.
Dit naar aanleiding van de beschrijving van de kleur van de bougies. Als deze veel te warm worden dan krijg je een kleur zoals je die beschrijft.
Het zou best kunnen dat er een sensor niet correct werkt en daardoor het motormanagementsysteem denkt dat er minder brandstof moet worden geinjecteerd in de cilinders.
Heel vaak is het gebied tussen 3000 en 4000 toeren een gebied waar de motor gevoelig is voor een te arm mengsel.
Jammer de K1100 ken ik niet, er zal vast wel iemand een verdere reactie op je probleem kunnen geven.
Reply
Reactie van bezoeker 'Josje', geïmporteerd van het oude forum:

Misschien een keer CO laten meten?
Kost maar een paar cent maar je ziet wel of ie misschien te arm staat.
1 op 22 is wel erg zuinig, niet? Die K100 van mij loopt 1 op 18 als ik geluk heb :-(

Succes er mee!
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul.', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Zoals reeds gezegd, 1/22 is wel erg zuinig.
Arm mengsel = hete motor.

Laat eens de foutcodes in de Moronic uitlezen, mijn idee is dat de Lambdasonde foute info geeft.

Groeten, Paul.
Reply
Reactie van bezoeker 'Caspar', geïmporteerd van het oude forum:

Zou de radiator ook niet verstopt kunnen zijn? Of de waterpomp is niet zo lekker meer?
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)