Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:
Sorry, de foto bleek te groot...
[img]/import/photos/p12185s.jpg[/img]
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:
jongens,
Dit is mijn laatste voor vanavond. Wat een heerlijke discussie over koppelingsverbeteringen, russische motoren en wat al niet. Ik heb ooit JAWA gereden, ook met een halfautomatische koppeling (als je schakelde duwde een segment op de schakelas de koppeling in. Was machtig leuk. En een oude Dnepr of Ural (geloof ik) had ook zoiets)(. Volgens mij kan je altijd de fabrieks ingenieurs nog eentje verbeteren als je iets aanbrengt wat jou specifiek raakt (hier hebben Marco en ik ook wel eens over gedachtengewisseld). Want de fabrieksmensen ontwerpen uiteraard een grootste gemene deler en jij kan best ideeen hebben over hoe jij een bepaald aspect net anders, prettiger, beter, mooier wilt hebben. Daar draait uiteindelijk ook de hele after-market voor auto's. motoren, fietsen, PC's en noem maar op door. dus puristen hebben wat mij betreft gelijk, de fabriek doet echt zijn best om een goede en wenselijke motor te bouwen, tegelijk hebben alle mensen die aanpassingen doen volgens mij nog een beetje meer gelijk want ze nemen iets goeds en maken het (voor hun) nog ietsje beter.
Wat leuk he, dit forum, waar je zoveel kan lezen en leren en tussendoor af-en-toe een beetje kan dollen met elkaar.
bouw ze, mensen, ik ga binnenkort de zijspan uitlijning bekijken. Mooie winterklus, lijkt mij.
Tot de volgende
Egbert
Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum:
Quote:jongens,
Dit is mijn laatste voor vanavond. Wat een heerlijke discussie over koppelingsverbeteringen, russische motoren en wat al niet. Ik heb ooit JAWA gereden, ook met een halfautomatische koppeling (als je schakelde duwde een segment op de schakelas de koppeling in. Was machtig leuk. En een oude Dnepr of Ural (geloof ik) had ook zoiets)(. Volgens mij kan je altijd de fabrieks ingenieurs nog eentje verbeteren als je iets aanbrengt wat jou specifiek raakt (hier hebben Marco en ik ook wel eens over gedachtengewisseld). Want de fabrieksmensen ontwerpen uiteraard een grootste gemene deler en jij kan best ideeen hebben over hoe jij een bepaald aspect net anders, prettiger, beter, mooier wilt hebben. Daar draait uiteindelijk ook de hele after-market voor auto's. motoren, fietsen, PC's en noem maar op door. dus puristen hebben wat mij betreft gelijk, de fabriek doet echt zijn best om een goede en wenselijke motor te bouwen, tegelijk hebben alle mensen die aanpassingen doen volgens mij nog een beetje meer gelijk want ze nemen iets goeds en maken het (voor hun) nog ietsje beter.
Wat leuk he, dit forum, waar je zoveel kan lezen en leren en tussendoor af-en-toe een beetje kan dollen met elkaar.
bouw ze, mensen, ik ga binnenkort de zijspan uitlijning bekijken. Mooie winterklus, lijkt mij.
Tot de volgende
Egbert
Tot de volgende wat? De volgende winterklus?
Ik mag toch hopen dat vier maanden wel voldoende zijn om een badkuip waterpas te zetten. :-)
Chris
Reactie van bezoeker 'Peter v Oossanen', geïmporteerd van het oude forum:
Egbert,
Wat voor zijspan combi heb je ?
grt, Peter
Reactie van bezoeker 'Ab', geïmporteerd van het oude forum:
Ik begrijp uit de discussie dat het zwaar koppelen bij sommige machines bij de aard van het beestje hoorde en bij latere types door BMW ZELF is gewijzigd !
WAT waren die wijzigingen ??
vr gr Ab
Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum:
Ab, ik ken niet alle koppelingen van alle types, maar weet wel dat de drukplaat in de oude types, laten we zeggen van voor 78 (pin me er niet op vast) , een "volle" plaat was.
Deze laat zich zwaar indrukken eenvouding omdat de plaat zich lastig laat vervormen.
De nieuwere hebben uitsparingen dit gaat al een stuk lichter.
Chris
Reactie van bezoeker 'dolf', geïmporteerd van het oude forum:
Dag allemaal, dag Peter.
Volgens mij heb ik jou, Peter een x bij Gossie ontmoet. Kleine wereld toch... En wat een gemopper! Koppelingswise heeft/had Struik in Leiden een heveldoosjes dat je bij je koppelingshandvat in de kabel moest zetten. Het werkte aardig op de brom van mijn meisje en iedereen vroeg altijd wat het voor ding was...
Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum:
Dolf, klopt, nu heb ik alleen nog de r45, maar het zwak voor dnepr en ural (van voor 94) blijft, ural is nu te gelikt geworden.
grt, peter
Reactie van bezoeker 'egbert', geïmporteerd van het oude forum:
Chris, peter, Dolf en alle anderen, want weer een tijdje niet gereageerd. tenminste niet op dit topic.
Ik heb een r80 met een Dnepr bak die een beetje voorover staat want aangereden geweest. Daarom dus uitlijning (in feite montage) uitzoeken deze winter. En met tot de volgende bedoelde ik de volgende posting (nog zo'n engels woord...). En ik kan me ook herinneren dat struik met zo'n katrol-achtig dingetje adverteerde. Bestaan die nog? Struik bedoel ik. Ik lees weinig motorblaadjes meer de laatste tijd want de bieb heeft alleen Promotor, volgens mij geschreven voor mensen die zelf niet kunnen of durven bedenken, en alles kopen wordt mij te duur momenteel. In ieder geval: tot de volgende (posting ;-))
Egbert
Threads: 0
(10-03-2005, 09:30 PM)Forum import Wrote: Reactie van bezoeker 'theo de witte', geïmporteerd van het oude forum:
geachte bmw rijders
voor de oudere bmw's r75/5 tot r100rt heb ik een koppelings verlichter gemaakt.
de bedienings gemak van de koppelings hendel is voor de helft lichter dan de standaard uitvoering van de bmw.
het is een klein apperaatje wat je tussen de koppelings hevel en de koppeling kabel moet bouwen.
heeft u intresse bel dan 053-4615233 het liefst graag van maandag tot vrijdag na 19:00 uur en zaterdag en zondag na 12:00 uur.
Beste Theo,
Gezien dit bericht erg oud is kan ik je niet meer bereiken :-(
Ik had interesse in je koppelings verlichter, is deze nog te krijgen?
Groeten Roy 0613500349
|