Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
koppelings verlichter
#1
Reactie van bezoeker 'theo de witte', geïmporteerd van het oude forum:

geachte bmw rijders
voor de oudere bmw's r75/5 tot r100rt heb ik een koppelings verlichter gemaakt.
de bedienings gemak van de koppelings hendel is voor de helft lichter dan de standaard uitvoering van de bmw.
het is een klein apperaatje wat je tussen de koppelings hevel en de koppeling kabel moet bouwen.
heeft u intresse bel dan 053-4615233 het liefst graag van maandag tot vrijdag na 19:00 uur en zaterdag en zondag na 12:00 uur.
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'Dago Langen', geïmporteerd van het oude forum:

Bedoel je zoiets?

[img]/import/photos/p12105s.jpg[/img]
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'Peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum:

wat het ook is, wanneer er met een momentje gewerkt wordt, wordt altijd de effectieve slag korter, lijkt me een slechte zaak. Mijn koppeling laat zich zeer licht bedienen, zorgen voor een goede kabel/koppeling, en de hevel achter de bak in goede conditie houden! en smeren. Aandachts punt : mijn koppleing pakte iets hakkerig, toen bleek dat de tonnetjes, in zowel de hendel als bij de hevel droog te draaien, gaat ook gepaard met kraakjes, tonnetjes gesmeerd en alles werkt weer verder licht.

r45
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'Peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum:

ik bedoel tuurlijk katrol en geen moment, maar het zou ook kunnen (bijv. verlengde hevel) ook dan wordt de uiteindelijke slag vd ontkoppleing korter, niet goed dus
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'Dago Langen', geïmporteerd van het oude forum:

Als je het niet geprobeert hebt, kan je er dan wel over oordelen?
Reply
#6
Reactie van bezoeker 'Dago Langen', geïmporteerd van het oude forum:

geprobeerd natuurlijk...
Reply
#7
Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum:

ja, logisch nadenken over wat je doet, de koppeling heeft een bepaalde slag nodig, aan de ene kant goed ontkoppelen en de andere kant goed aangrijpen. en mocht bmw een diafragma veer gebruiken moet deze goed door zijn ''dooie punt'' heen gaan bij inknijpen van het hendel. bmw heeft dit uitgedoktert, en zal echt wel goed werken. mocht je koppeling te zwaar gaan , dan is daar een oorzaak voor en die moet je niet zoeken in ene andere bediening, maar bij slecht bedieningskabel.
Reply
#8
Reactie van bezoeker 'Dago Langen', geïmporteerd van het oude forum:

Kijk een op het duitse boxer-forum.de , dan zie je dat men er al tien jaar tot volle tevredenheid mee rondrijdt......
Reply
#9
Reactie van bezoeker 'theo de witte', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Bedoel je zoiets?
ja dat klopt, maar de bevestiging aan de kabel is daar (bij u op de foto) met schroefjes vast gezet. ik heb een beugeltje voor gemaakt waar je het origanele tonnetje weer kunt gebruiken dus je soldeert het nippeltje op de in gekorte kabel. dus je knijpt de kabel niet kapot met de schroefjes. zodat je er geen schade ontstaat. dus de kabel veel langer mee gaat omdat er geen kabelbreuk onstaat want er komt maar de helft van de kracht op de kabel .dit is de reactie op de het commentaar van peter de bediening gaat nog veel lichter dan een hydroliche koppeling. de koppeling kun je met een vinger bedienen.
Reply
#10
Reactie van bezoeker 'Victor', geïmporteerd van het oude forum:

Als je bij gestegen motorvermogen wilt voorkomen dat de koppeling doorslipt, kun je dit verhelpen door de aanlegdruk van de diafragmaveer te verhogen. Waarmee je dus ook de handkracht verhoogt. Dan is zo'n dingetje wel erg prettig. Bij mijn uitvoering hoeft er niks aan de kabel veranderd te worden. Plug en play (in mooi nederlands). Hij is net af.
mvg, Victor

[img]/import/photos/p12122s.jpg[/img]
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)