Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
zoek momentsleutel 10 - 40 Nm advies gevraagd
Reactie van bezoeker 'Reyer', geïmporteerd van het oude forum:

Wie weet een goed en betaalbaar merk?

Groeten,
Reyer Blankevoort R80 1985 (met s-kuipje)
Reply
Reactie van bezoeker 'Frans Diekema', geïmporteerd van het oude forum:

Reyer,

Zelf gebruik ik al jaren een sleutel van Stahlwille, Type Manoskop 730.
Berijk 5/50 Nm. Deze sleutel heeft een snelversteller, dus razend snel verandering van moment. (Ook een Gedore gehad, aan deze sleutel moest je altijd draaien voor momentverandering.) De Stahlwille sleutel is zeer nauwkeurig. De prijs is ook navenant hoog. Ik denk nu ruim Ä 220,-. Op een goede momentsleutel moet je echter nooit bezuinigen. Van mijn R100 zijn de koppen al vele malen losgeweest. (Ombouw loodvrij, stoterstangrubbers, tuimelaars vervangen, etc.) Ik draai de koppen vast in 6 fases tot een max van 32 Nm. Hiervoor is een snelversteller reuze handig.

Gr. Frans

PS:Er zijn natuurlijk ook goede en goedkopere sleutels, hier heb ik echter geen ervaring mee.
Reply
Reactie van bezoeker 'Ralf', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb twee momentsleutels van TengTools, is al een stuk betaalbaarder dan Stahlwille en werkt ook prima.
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb ook heel goede ervaringen met Rahsol, een (meen ik me te herinneren) oostduitse dochter van Gedore. Minder gepolijst, minder duur, net zo goed.
Groeten,
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'Eddie', geïmporteerd van het oude forum:

Gebruik waarschijnlijk dezelfde momentsleutels als Ralf. Teng tools klein 5-25 Nm en middel 19-110 Nm. Probleem is, dat de bij BMW gebruikte koppels meestal niet in 1 range vallen. Moest nog wel verloopstukje bijkopen, omdat kleine 3/8"aansluiting heeft, de andere daarentegen 1/2". Ook 3 inbusdoppen en oliefiltersleutel bijgekocht. Met name de inbusdoppen en verloopstukje waren prijzig, maar ervaring heeft me inmiddels geleerd, dat hierop (te veel) bezuinigen verkeerde zuinigheid is.

[img]/import/photos/p12101s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'Dirk', geïmporteerd van het oude forum:

De momentsleutel die ik al jaren gebruik heeft een wat groter bereik (20 - 120 Nm), het is een Hazet 5121-1 CT (halfduimse aansluiting). Instellen door draaien van het handvat, hij geeft een "klikje" als het ingestelde moment bereikt is. Mijn ervaring met deze sleutel is dat je met dit bereik praktisch alle in aanmerking komende bouten/moeren aan de BMW kunt doen, voor het hele fijne werk is het nog altijd het gevoel in de pols.

't ding was toen ik 'm 7 jaar geleden kocht al wel prijzig, zo'n 275 harde guldens.

Dirk
Reply
Reactie van bezoeker 'Reyer', geïmporteerd van het oude forum:

Dank voor alle reacties tot dusver. Ik was vergeten erbij te vertellen dat ik een Hazet heb van 40 tot 200 Nm. Ik zoek dus echt eentje vanaf 5 of 10 tot 40 of iets meer. Jammer dat ik zulke dure ideeen lees.
Ralf, wat zijn de bereiken en de prijzen van de Teng M-sleutels?

Groeten,
Reyer
Reply
Reactie van bezoeker 'Eddie', geïmporteerd van het oude forum:

Bereiken heb ik in vorig bericht al doorgegeven. Qua prijs ontliepen de beide momentsleutels elkaar niet veel, heb per stuk iets meer dan Ä 50,= betaald. Dit was 1-2 jaar terug. Heb beide sleutels gekocht bij fa. Wiveco in Oud-Beijerland
groet,
Eddie
Reply
Reactie van bezoeker 'coen zondervan', geïmporteerd van het oude forum:

Kijk ook eens op http://www.mototravel.nl/ voor Teng tegen scherpe prijzen.
Ken het bedrijf verder niet. Heb zelf ook Teng spullen en daar al wat behoorlijk zware klussen mee gedaan en het geeft geen krimp.
Reply
Reactie van bezoeker 't janssen', geïmporteerd van het oude forum:

Bij www.louis.de zag ik ze laatst liggen, bijna voor niets.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)