05-01-2009, 11:22 PM
Reactie van bezoeker 'rene v', geïmporteerd van het oude forum:
dat je van 150 naar een 135 sproeier gaat, snap ik.
Maar waarom van een 2,66 naar een 2,68 Naald sproeier ???
Want 2,68 is toch groter ???
Als ik in het werkplaats boek kijk, zie ik dat beide types zijn gebruikt.
er staat bijvoorbeeld 2,68(vs 2,66).
Ik zou voor de 2,66 lijkt me zo.
maar ook ik kan mij vergissen.
rene
Quote:*** Dit stond er origineel in de topicstart. Heb het hier opnieuw neergezet vanwege de info over de hoofdsproeier-maat en gasnaald ***Dit begrijp ik niet, wie weet het antwoord?
Hallo R 80 rijders,
Ik rij zelf een R 80-7 uit 1980. Die liep in het begin ook niet echt zuinig vergeleken bij mijn vorige R 60-6. Het bleek dat alle 800 cc modellen met de standaard carburateur-instellingen nogal veel benzine nodig hadden per gereden kilometer. Begin jaren '80 werd hierover richting de BMW fabriek over geklaagd. Deze kwam toen met wat gegevens om de instellingen in de carburateurs te wijzigen van de 800 cc machines. Kijk even bij de technische gegevens van je carburateurs en je kunt het probleem zelf voor weinig geld oplossen. De kosten van de nieuwe sproeiers heb je er in n tank benzine al uit. Wat moet je doen? Monteer een hoofdsproeier 135 i.p.v. 145 die er nu in hoort te zitten. Monteer een naaldsproeier 2,68 i.p.v. 2,66 die er nu in hoort te zitten. Naaldpositie 3 blijft ongewijzigd. Dit is alles. O ja, na montage wel even beide carburateurs afregelen. Bij mij ging hierdoor het verbruik van 1 op 17 naar 1op 21 bij constant 110 km/u. Dit gaat al ruim 140000 km zonder problemen. Iedereen zuinige kilometers toegewenst.
dat je van 150 naar een 135 sproeier gaat, snap ik.
Maar waarom van een 2,66 naar een 2,68 Naald sproeier ???
Want 2,68 is toch groter ???
Als ik in het werkplaats boek kijk, zie ik dat beide types zijn gebruikt.
er staat bijvoorbeeld 2,68(vs 2,66).
Ik zou voor de 2,66 lijkt me zo.
maar ook ik kan mij vergissen.
rene