Posts: 5,348
Threads: 5,346
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
Reactie van bezoeker 'Dirk', geïmporteerd van het oude forum:
De vlotternaald is verbonden met een miniscuul klein clipje aande vlotter, is dit clipje noodzakelijk, maw moet voor de goede werking van de carburator eea gemonteerd worden of wat kan de invloed zijn als je de clip weglaat.
Dirk
Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum:
Met dit clipje wordt de vlotternaald naar beneden getrokken als het benzine niveau zakt en de vlotter dus ook. Dit voorkomt kleven na langere stilstand.
De benzinedruk (gewicht ) alleen zou onvlodoende kunnen zijn.
lang niet alle Carburateurs hebben dit trouwens.
Welk type motor / Carb ??
Reactie van bezoeker 'Dirk', geïmporteerd van het oude forum:
Dick het gaat over een R100RS uit 1978
Dirk
Reactie van bezoeker 'egbert', geïmporteerd van het oude forum:
Mijn R80 uit 1982 heeft dit ook. Op een bepaald moment is BMW er mee gestopt of zijn ze er mee begonnen, want ik weet dat er ook vlotternaalden bestaan die geen oogje hebben voor dit clipje. Die zijn overigens ook een beetje dunner.
Groeten,
Egbert
Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum:
Ja, zoals je ziet het ene type wel en de andere niet.
Op mijn R80 (Bing Vacuum) zitten ze niet, op die van Egbert (Bing Vacuum) wel en zitten er op de R100 RS Del-Orto Carbs ?
Een vraagje over deze vlotternaald.
Van mijn R65 uit 1978 wil de vlotternaald ineens (na de winter) niet meer afdichten, nu was er wel een klemveer maar deze is verdwenen toen ik een nieuwe vlotter heb gemonteerd. Vlotter Juli vorig jaar vervangen.
Het is de linker carburateur en zijstandaard gebruik ik heel weinig.
Zou een nieuwe naald de oplossing kunnen brengen of nog andere opties en ervaringen.
Reactie van bezoeker 'Bas', geïmporteerd van het oude forum:
Er kan een vuiltje inzitten, bijvoorbeeld wat vergomde benzine, in welk geval schoonmaken meer zin heeft dan een nieuwe vlotternaald, want de nieuwe naald zou op hetzelfde vuil stuiten.
Is de 'klemveer' waar je het over hebt trouwens het clipje waar het in dit topic over ging, of iets anders? Want voor zover ik weet is de enige veer in de carburateur die van de stationairsproeier.
Carburateur en onderdelen utrasoon gereinigd en nu is het lekken voorbij
Dat clipje aan de vlotter dient alleen om de vlotternaald mechanisch gedwongen omlaag te trekken.