Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R1100RT op Gas
Reactie van bezoeker 'Maarten de Ridder', geïmporteerd van het oude forum:

Weet iemand of het mogelijk is een R1100rt om te bouwen ois op GAS?
met een tnk asl vorm van een topkoffer. of een ander idee??
Reply
Reactie van bezoeker 'Arie', geïmporteerd van het oude forum:

LPG bij vierkleps boxers,

Dit intypen in het het zoekvenstertje onderaan de pagina
en er gaat een wereld voor je open.

Suc6 Arie
Reply
Reactie van bezoeker 'herman', geïmporteerd van het oude forum:

zes dagen geleden voor het laatst besproken
draadje: "LPG op vierklepsboxers"
Inderdaad gaat er met 35 reacties een wereld voor je open maar het is net zoals met alle forums: eerst lezen dan schrijven
Reply
Reactie van bezoeker 'Than', geïmporteerd van het oude forum:

Denk maar niet als de grote massa op gas gaat rijden dat het gas dan goedkoop blijft, want dan zuigt de regering een argument uit haar duim, en dan staat het gas zo even hoog als de benzine prijs. Dat hebben we in 1975 ook al eens meegemaakt het is een stelletje Gangsters daar in den Haag!
Reply
Reactie van bezoeker 'Ron', geïmporteerd van het oude forum:

Het is nog steeds zo dat er veel storingen zijn met rijden op gas. Het probleem is dat de je van het kastje naar de muur wordt gestuurd als er problemen zijn.
Er zijn ook veel auto dealers die het afraden om op gas te gaan rijden.

Vorige week een programma op TV gezien (ik meen Kassa) waar e.e.a. uit de doeken is gedaan.
in 1983 heb ik bij mijn auto dealer geopperd om niet op Diesel maar op gas te gaan rijden. Zijn opmerking "Het eerste jaar heb ik de zorgen, daarna jij" heb ik goed in mijn oren geknoopt.

Groetend, Ron
Reply
Reactie van bezoeker 'Erwin', geïmporteerd van het oude forum:

Helaas heeft het LPG rijden een slecht imago opgelopen door verkeerde monteurs die niet geheel op de hoogte zijn van [het goed inbouwen van zo,n systeem]
Neen nu weer de start ,onderbrekers ,alarmen die nu weer problemen geven met storingen in automobielen en motorfietsen .
Mijn Motto ;Liever een goedkope LPG of alarm installatie die zeer goed ingeboud word dan een peperduure installatie die erin geknoeit is.
Groet Erwin
Reply
Reactie van bezoeker 'ruud', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Helaas heeft het LPG rijden een slecht imago opgelopen door verkeerde monteurs die niet geheel op de hoogte zijn van [het goed inbouwen van zo,n systeem]
Neen nu weer de start ,onderbrekers ,alarmen die nu weer problemen geven met storingen in automobielen en motorfietsen .
Mijn Motto ;Liever een goedkope LPG of alarm installatie die zeer goed ingeboud word dan een peperduure installatie die erin geknoeit is.
Groet Erwin
Ik rij naast een bmwr80rt ook een citroen (snoek)id19p van b.j. 66 waar ik inmiddels 90000 km op lpg mee heb gereden zonder problemen zelf gas ingeb. en bij de rdw laten keuren ,ik vind het heerlijk rijden motor loopt nog soepeler dan op benzine .
gr. Ruud

[img]/import/photos/p42647s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Het is nog steeds zo dat er veel storingen zijn met rijden op gas. Het probleem is dat de je van het kastje naar de muur wordt gestuurd als er problemen zijn.
Er zijn ook veel auto dealers die het afraden om op gas te gaan rijden.

Vorige week een programma op TV gezien (ik meen Kassa) waar e.e.a. uit de doeken is gedaan.
in 1983 heb ik bij mijn auto dealer geopperd om niet op Diesel maar op gas te gaan rijden. Zijn opmerking "Het eerste jaar heb ik de zorgen, daarna jij" heb ik goed in mijn oren geknoopt.

Groetend, Ron
Die tijd is echt voorbij hoor. Ook moderne gasinstallaties zijn betrouwbaar Ron.
In de jaren 80 is het opgekomen met gewoon een slang in het luchtfilter te proppen.
Mijn Amazon loopt net als de DS al 13 jaar en 80.000km prima op gas.
Lpg op een motorfiets is een ander verhaal, je gaat echt heel veel kilo's meenemen.
Google en vind, het kan altijd wel.
Reply
Reactie van bezoeker 'Snot', geïmporteerd van het oude forum:

op gas moet je koken. tenzij je een centenneuker ben, dan moet je een extra (!) brandstof systeem in je voertuig bouwen.... is dat slim ? neen.

Bij veel km moet je met diesel rijden, zeker al gezien de actieradius.
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:op gas moet je koken. tenzij je een centenneuker ben, dan moet je een extra (!) brandstof systeem in je voertuig bouwen.... is dat slim ? neen.

Bij veel km moet je met diesel rijden, zeker al gezien de actieradius.
Jammer dat veel mensen de voordelen van lpg niet (willen) zien.
Lpg geeft de minste vervuiling, geen roet, minder CO2 en en een stillere motor. Zeker in vergelijking met een diesel.
Momenteel is diesel schreeuwend duur, duur in aanschaf en onderhoud.
Vraag maar aan mensen die al roetfilters, EGR en verstuivers hebben laten vervangen.
LPG maakt een oldtimer beter betaalbaar, heeft de benodigde octaanwaarde en niet zo milieuonvriendelijk als op benzine. Actieradius? Ik wil na 3 uur rijden heus wel even uitstappen. Moeilijk te krijgen? Heel NL, België, Frankrijk en Duitsland heeft het.
Laten we elkaar niet gaan beschuldigen svp, daar is dit forum niet voor bedoeld.
gr marcel R80 en Volvo amazon
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)