Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
olie branden
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Zover ik weet wordt bij een koprevisie van een R100 altijd klepgeleiders vervangen. Dit om afbrekende kleppen vÛÛr te zijn. Meet de bougiekabels eens door met een multimeter. De corrosie zou wel eens dieper kunnen zijn dan je denkt. Kabels en bougiekappen zijn niet duur. Blijkbaar heb je geen Nikasil cilindervoering. Dan zou ik uiteindelijk eens honen en nieuwe zuigerveren proberen. Lijkt mij relatief gezien niet te duur. De overmaat staat toch op de zuiger? Kun je dan ook de cilindermaat (laten) opmeten en kijken of dit wel correct is. Hobbyist heeft toch ook gebruikte cilinders als evt optie? Ik hoop dat je oplossing weet te vinden, laat ons weten svp.
Reply
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:

Gisteren keek ik na een tijdje weer eens op het forum en zag dat mijn onderwerp "olie branden" weer nieuwe reakties kreeg en dat na 1 jaar.(overigens werd dit niet zoals gebruikelijk aan mijn email doorgegeven maar dat kan omdat ik van emailadres veranderd ben). Maar leuk dus.
Wat er uiteindelijk uitgekomen is? Dat wil je niet weten: omdat ik het membraan ging controleren demonteerde ik de carb. links en zag dat de gaskabel vreselijk gerafeld was en aan nog 1 staaldraadje hing. Carb toch nog nagekeken en schoongemaakt maar natuurlijk prima in orde. Nieuwe gaskabel (via de Hobbyist natuurlijk) gemonteerd en volgens het boek van Haynes de carbs. gesynchroniseerd zonder vacuummeter. Resultaat: mooi lopen en meer vermogen dan ik al tijden had. Het is dus langzaam gegaan en dan merk je de teruggang in vermogen niet zo.

Achteraf natuurlijk dom om niet de gaskabels te kontroleren maar je weet misschien hoe dat gaat, je raakt in een probleem verzeild, denkt steeds verder en vergeet om systematisch eerst de simpele dingen na te gaan, ook de dingen die zo weinig voorkomen dat je er er niet meteen aan denkt.

Bedankt voor jullie reakties, met dit Forum houden we ze lopend!

Peter
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)