Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
aanlopende remmen
Reactie van bezoeker 'Frank', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi,

Ik heb laatst een Daewoo Cielo gekocht (Ik zit nu in Zuid Afrika en dit is de Zuid Afrikaanse variante van de Daewoo Nexia)
Ik heb al eerder een post gelezen over aanlopende remmen (http://www.hobbyist.nl/forum_reacties.php?id=1119). De wielen draaien ook al zwaar als de remmen nog koud zijn en je kunt zien dat het buitenste remblokje altijd tegen de rijmschijf aanzit. Ook zit dit remblokje al tegen de remklauw aan dus hij kan ook niet verder naar buiten en het remblokje is ook niet super dik dus er kan ook niks vanaf schuurt worden.
Waar kan het aanliggen dat dit blok tegen de schijf aanloopt terwijl de binnenste schijf wel gewoon een normale speling heeft met de remschijf? Het lijkt me hierom juist sterk dat het, als in de vorige post, aan de remdruk of aan het niet teruglopen van de remvloeistof ligt. Ook kan het volgens mij niet liggen aan het klemmen van het blokje, want deze kan dus al niet verder naar achteren, maar ik hoop dat iemand een idee heeft

Alvast ontzettend bedankt.
Reply
Reactie van bezoeker 'Ludo', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Frank,
Je zit hier op een BMW-motorforum, dus weet niet of er zoveel kennis van een Deawoo is, en is het ook niet de bedoeling om er een algemeen technisch forum van te maken, maar misschien word je nogwel eens een BMW-motorrijder, dus !!! zal ik je proberen een antwoord te geven, en het eenvoudig te houden. Ten eerste is het normaal dat de remblokken tegen de schijf aanliggen. Als je het wiel met de hand ronddraaid, mag je een licht schurend geluid horen en een lichte wrijving mag merkbaar zijn.
Nu kan een remklauw bestaan uit 1 remzuiger en een bewegende remklauw, of een vaste remklauw met 2 remzuigers. Als ik jou verhaal goed begrijp, heb je dus een zwevende (bewegende) remklauw, die erg vast zit, waardoor een remblok te vast tegen de schijf blijft drukken. Hoe dan ook, je zult de remklauwen moeten demonteren en gangbaar maken, en als het inderdaad een zwevende remklauw is, ook de ophanging weer gangbaar (zwevend) maken. Vaak is het een kwestie van aangekoekte troep, remstof e.d.
Dus: demonteren, reinigen en weer monteren.
Laat maar horen hoe dit afloopt.
BMW Groeten
Ludo.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)