Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
lampje vrijloop
Reactie van bezoeker 'Frans Stafleu', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo;
Ik heb sinds een paar dagen een k100rs 16v uit 1990. De motor bevalt mij uitstekend, maar wat mij opvalt is dat het lampje van de neutraalstand blijft branden. Soms gloeien, soms fel brandend. De versnellingsindicator werkt wel goed. Nu kan ik het lampje eruit halen maar dat lijkt mij niet de bedoeling. Stekkerverbinding tellerhuis reeds losgemaakt en ingespoten, stekkerverbinding achter kapje bij versnellingsbak idem, massaverbinding accu nagelopen, heeft allemaal niet geholpen. Iemand nog suggesties? Andere massaverbindignen?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Met groet,
Frans
Reply
Reactie van bezoeker 'Jakob', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Garfield,

Test eerst even het volgende: Achter de koppelingshendel zit een schakelaartje. Volg de draad even. Deze loopt tot onder de tank. Haal de connector even los en kijk of hij dan nog gloeit.

Groet,

JaKob
Reply
Reactie van bezoeker 'Garfield', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo JaKob,
Koppelingshendel? Waar denk je dan aan? Massa? Zelf dacht ik aan de schakelaar achterop de versnellingsbak (zojuist elders in een forum gelezen) Overigens kom je daar niet zo gemakkelijk bij heb ik gemerkt.
Wat hij nu doet, maar ik heb je aanwijzing nog niet opgevolgd, is dat het redelijk fel brand bij neutraal (maar niet zo fel als het rode remlampje erboven, en gloeit bij het in de versnelling zetten. En af en toe doet hij het zoals het hoort.
Zodra mijn tank wat leger is zal ik het koppelingsdraadje volgen.
Groet,
Frans
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)