Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
K75 schurend geluid uit cardan?
Reactie van bezoeker 'frank', geïmporteerd van het oude forum:

Geluiden kan men ook opzoeken dmv een ijzeren staafje op verschillende plaatsen van aandrijving of bak te houden.
Proffesioneel bestaan er stetoscopen om geluiden op te lokaliseren.
Test koud en warm om verschillen te kennen.
Ook stat.toerental niet te laag (min.1100rpm) zodat alles rond en niet "vierkant" draait.
Reply
Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Geluiden kan men ook opzoeken dmv een ijzeren staafje op verschillende plaatsen van aandrijving of bak te houden.
Proffesioneel bestaan er stetoscopen om geluiden op te lokaliseren.
Test koud en warm om verschillen te kennen.
Ook stat.toerental niet te laag (min.1100rpm) zodat alles rond en niet "vierkant" draait.

Zoals Remeau opmerkt is het geluid duidelijker hoorbaar met aandrijving, dus met een aandrijfkoppel, want als de koppeling wordt ingeknepen, is het geluid weg.
Met een stethoscoop, die ik altijd gebruikte voor het lokaliseren ven geluidjes, kan je heel precies de plaats en de richting van de geluidsbron bepalen.
Dit is een beetje moeilijk lijkt mij tijdens het rijden.
Marco

Reply
Reactie van bezoeker 'Remeau', geïmporteerd van het oude forum:

Ik vond de olie inderdaad wel erg dun... Ik dacht zelf dat er in zulk soort tandwielkasten altijd 80W90 moest zitten. Maar nogmaals ik had hiervoor een DR800 (DRBIG) en daar hoor je alles... kleppen dist. ketting the whole nine yards. Morgen ben ik vrij en ga ik vragen wat er voor olie in moet. Ik houdt jullie op de hoogte!! En Bedankt allemaal. Ik waardeer het ENORM dat jullie met me meedenken en me proberen te helpen!!!!
Reply
Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Remeau,

Er bestaat een geweldig mooie website van Bert Meijerink.
Hierin staat precies verteld wat je wilt weten over de K-serie motoren.
Bijzonder leerzaam en mooi geÔllustreerd.
http://home.12move.nl/bert.meijerink/index.htm

Groetjes,
Marco
Reply
Reactie van bezoeker 'Remeau', geïmporteerd van het oude forum:

Ik ben bij de dealer geweest, de rode olie is bell-ray hypoid 80w90. die lijkt dunner maar heeft de juiste eigenschappen. Het geluid komt uit de versnellingsbak. Volgens de dealer is BMW er nog niet in geslaagd om een stille bak te maken....
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)