Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'Ronald Bretherton', geïmporteerd van het oude forum:
Met helemaal naar rechts draaien van de sleutel wil ie niet starten,stukkie terug en hoppa dan werkt het prima.
Alleen is het lastig dat ie dan door de trilling wil verschuiven en slaat de motor uit.
Heb begrepen dat contactslot vervangen moet worden.
Heb verstand van pc's maar vervangen van het slot durf ik niet aan.Is er een een handige harrie die daar meer kaas van gegeten heeft???
En me hierbij kan helpen.Woon in Gennep N-LB
Reactie van bezoeker 'clem', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi Ronald,
Die site van bert is echt aan te raden, heb vorig week ook problemen gehad met het contactslot, en dmv. de foto's en beschrijving op zijn site, heb ik het probleem kunnen oplossen.
Groet Clem
Reactie van bezoeker 'Ronald', geïmporteerd van het oude forum:
Dit is het antwoord van de dealer:
Het is voor mij moeilijk om op deze wijze te beoordelen wat er stuk is en
wat eventueel vervangen moet worden.
Het slotgedeelte kan stuk zijn maar het probleem kan ook in de schakelaar
onder het slot zitten.
Kosten voor een slotcilinder op sleutelcode zijn ? 65,00
kosten voor de schakelaar zijn ? 55,00
Montage kosten bedragen ? 65,00
Bovenstaande bedragen zijn incl. BTW
Voor een goede diagnose zou ik de motorfiets graag eerst zien.
Met vriendelijke groet
Simako Motoren
Lex van Tilburg
-------------
Nou heb die site gezien van Bert.. dat is het juist,ben geen held om daar aan te beginnen.
Reactie van bezoeker 'frank', geïmporteerd van het oude forum:
heb dit ook al gehad met m'n K75RT
Slot was uitgesleten en kontakten in slechte staat.
Niet prutsen gewoon vervangen.
Reactie van bezoeker 'clem', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi Ronald,
De slotcillinder kun je overzetten, dus die heb je niet nodig.Dus dan heb je alleen het en onderste gedeelte nog met schakelaar.En met een beetje sleutel werk kun je de 65 euro montage kosten zelf verdienen.
Groet Clem
Reactie van bezoeker 'Jos', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo Ronald,
Indien nog nodig, wil ik je wel helpen. Woon 10 km. van Gennep. Laat dan even weten hoe ik je kan bereiken voor verdere afspraak.
Groeten,
Jos
Reactie van bezoeker 'Ronald', geïmporteerd van het oude forum:
Ha die Jos,
Ben afgelopen zaterdag naar Simako in Elst geweest,daar is het onderste gedeelte van contactslot vervangen met stuk kabelboom dus... kosten Ä 107,- binnen een uurtje was ik weer weg...
Me Kaatje rijdt weer als een T....
Maar Jos... is altijd handig iemand achter de hand te hebben... Kweet niet of ik hier gegevens mag neerzetten zoals email...
Reactie van bezoeker 'Frank T.', geïmporteerd van het oude forum:
Ook gehad met mijn K75 uit 1993, motor was toen 6 jaar oud, 80.000 km. Slot uit elkaar gehaald en koperen/messing plaatjes gepoetst en klaar. Door viezigheid maakte het geen goed contact meer en bij startknop indrukken was alle stroom in een keer weg.