Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wat is er kapot?
Reactie van bezoeker 'Arjen', geïmporteerd van het oude forum:

Laatst is de accu min- pool tijdens het rijden verbroken geraakt. Dat is dus niet goed...Accu opgeladen en gister opnieuw getracht te starten. Motor (R60/5) heeft even gelopen op een pit en deed daarna niks meer. Laadstroomcontrolelamp functioneerde wel. Wat is er nu kapot? Dynamo, diodeplaat, spanningsregelaar? En als ik de diodeplaat wil doormeten, hoe doe ik dat dan, met name de sperspanning van de verschillende dioden? Heb wel een goede multitester, maar gebruiksaanwijzing alleen in het engels, en dat technisch engels is niet mijn sterkste punt. groet Arjen
Reply
Reactie van bezoeker 'Ludo', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Arjen,
Wat er ook stuk zou zijn, als de accu goed geladen is, en zeker als de motor electrisch te starten is, zou hij op twee cilinders moeten lopen. Ga eens na of de accu goed ,,vol" is. Desnoods met de kickstarter starten, je multimeter op de accupolen en eens je accuspanning meten.
Dus:begin eens met de accu op te laden, motor goed lopend te krijgen en dan pas gaan denken aan defecte electrische delen. Ik ga er vanuit dat er een ,,gewone" contactpuntontsteking opzit.
Boxergroet,
Ludo.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)