Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoog verbuik R1100RS
#11
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:

Bedankt voor de uitleg Harrie, nou is het me duidelijk.
Op een carburateurbrommer heb je geen last van KFR.
Gelukkig.

Chris
Reply
#12
rustig rijdend moet 1 op 18 zonder meer haalbaar zijn Ik houd mij dan aan de max toegestane snelheden .
Reply
#13
ik weet het niet met die "nieuwere" bmw's maar ik zou zeggen: het is ook geen kleintje maar wel een 1100.....
Reply
#14
Hi gents,
Met een moderne injectie motor die 1 op 16 loopt is iets goed mis..
Op oudejaarsdag nog heen en weer naar Coevorden geweest vanaf Zoetermeer: 400 km gereden en 15.6 liter gebruikt (1:24.7) doet een Alto dus (800 kg, 4 wielen
Kontroleer je brandstof drukregelaar. Die willen wel afwijken.
Het lijkt er trouwens op dat de motor in de noodloop regeling rijdt. (rijk met achterlijk ontstekingstijdstip)
Ik weet niet welke Motronic eropzit, de 2.2 of de 2.4 maar als je de lamda sensordraad (of een andere draad) maar 1 seconde onderbreekt bij draaiende motor springt de Motronic in de noodloop. Je zal 3 uur moeten rijden om hem "automatisch" goed te krijgen (door z'n leereffect) of kan naar een BMW deskundige gaan voor een reset.
Kontroleer eens of deze BMW z'n noodloop staat.
Als er iets niet goed of afwijkend is, dan blijft de Motronic in de noodloop.
Ontwerp technisch gezien zijn het motoren die teveel systemen integreren waardoor kleine foutjes grote gevolgen hebben.

groet Louis
Reply
#15
Het was de computer. De motor liep op zijn fall-back profiel. Met behulp van een ledje de computer uitgelezen en die gaf onmogelijke waardes aan. Gereset, alle sensoren losgemaakt, schoongemaakt en alles weer in elkaar gezet. Motor liep direct veel beter en stonk ook niet meer. Daarna de motor nog een keer goed gesynchroniseerd en hij is altijd fijn blijven lopen. 1:17 is nu niet meer ongebruikelijk. Wel valt het me op dat er weinig verschil zit, tussen "gassen" en rustig rijden, wat ik gewoonlijk wel doe.
Na enkele modificaties is het nu zo'n fijne fiets dat ik hem nog steeds niet verkocht heb.
Rij en niet veel meer mee, maar hij rijdt zo lekker dat ik het steeds niet kan opbrengen om hem te koop te zetten.
Reply
#16
Fijn om te horen Nico dat je weer een tevreden mens bent. En wij weten weer wat meer.
Veel rijplezier.
Reply
#17
Ik rij ongeveer 1/18 op mijn R1100RS uit 1997, dat zijn wel meestal korte stukjes, als je wat langere afstanden rijdt en niet harder dan 100-120 dan is hij wel zuiniger. Bij kouder weer gebruikt hij weer iets meer.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)