Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
zwarte bougies TEN EINDE RAAD R60/7, 1978
Reactie van bezoeker 'Ron', geïmporteerd van het oude forum:

Thierry,

Ik weet de diameter niet, maar nieuwe zijn meestal correct.
Zou toch goed naar de choke kijken.

Reply
Reactie van bezoeker 'Gerard', geïmporteerd van het oude forum:

Wel eens aan de membranen gedacht?

Succes Gerard
Reply
Reactie van bezoeker 'Reyer', geïmporteerd van het oude forum:

Beste Thierry G

Heb je nog iets met mijn vragen gedaan?
Ik lees nergens dat je fiets niet goed rijdt. Wat is veel te hoog benzine verbruik? Zolang die goed rijdt kan het niet echt VEEL te hoog zijn, of het moet eruit lekken. Zit je altyd achterom te kijken of de rook wel zwart is? Lullige opmerking! De motor is niet nieuw meer. Of het is geleidelijk ontstaan of plosteling opgetreden? Zo te lezen zullen de carbs wel goed zijn, blijft over niet goe funcrionerende ontsteking, waarschijnlijk vooral bij lage toerentallen. Dus stel het weer eens een keer af en zet er goedkope kabeltjes en NGK doppen op en mooie blanke nieuwe bougies.
Reply
Reactie van bezoeker 'thierry g', geïmporteerd van het oude forum:

Reyer,
rechts heb ik al langer last van een zwarte bougie, en links was het perfect. Toen werd vastgesteld dat de bus voor afsluiting vlotternaald ovaal was uitgesleten. Dit werd uitgeboord en vervangen (kostte een bom geld) zowel links als rechts. Sedertdien links ook zwarte bougie. Vlotter afstelling is wel goed, denk ik.
Ik denk dat ik alle punten door jullie gesugereerd nog eens opnieuw ga bekijken : ontsteking, bougiekabels, choke, mengselschroef, etc
Reply
Reactie van bezoeker 'thierry', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Beste Thierry die problemen van jou lijken verdacht veel op die ik met mijn R60/6 had Bij mijn motor bleken de chokses de boosdoeners Al hoewel hij goed reed rookte hij vooral stationair wat was nu het geval naar lang zoeken bleken de rubbertjes onder in de choke schuifjes niet goed af te dichten vernieuwing bleek het euvel verholpen te hebben.Mogenlijk heb je hier wat aan Groetjes Cees
beste Cees,
inderdaad de ontbrekende rubbertjes onder in de choke schuifjes hebben al die tijd voor het probleem gezorgd.
Het bizarre is dat dit in het werkhandboek dat ik bezit dit onderdeeltje niet vermeld staat.
Maar nu draait mijn motor als nieuw.
Stationair op 950 toeren, zonder enige trilling, van 30 naar 100 per uur in derde versnelling, zaaalig.
Dank voor uw reactie !!!
Reply
Reactie van bezoeker 'jesper', geïmporteerd van het oude forum:

Cees / Thierry,

Welk nummertje gaat het over: 1, 3 of 22? Mijn 60/7 heeft hetzelfde nl.

Groet Jesper
Reply

Quote:Cees / Thierry,

Welk nummertje gaat het over: 1, 3 of 22? Mijn 60/7 heeft hetzelfde nl.

Groet Jesper
Foutje alleen jpg of gif kan als plaatje worden gebruikt,

Bij deze nog een poging.

[img]/import/photos/p12920s.jpg[/img]
Reply

Dat is typisch. Wellicht dat paint er een verkeerde indeling van maakt.

Laatste poging.

[img]/import/photos/p12921s.jpg[/img]
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)