Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
r80/7 rt kuip
Reactie van bezoeker 'aschwin', geïmporteerd van het oude forum:

hallo ik zet maar weer een berichte neer.ik heb een bmw r80/7 met rt kuip volgens het boek zou hij rond de 170/180 km per uur moeten halen.maar hij loopt voor de rest helemaal goed hij is toen naar de bmw garage geweest in amsterdam in de willemsstraat maar bij ongeveer 140 km per uur houd het denk ik wel op wat zou het probleem kunnen zijn?hij zou toch harder moeten kunnen?en als hij harder zou gaan dan komt hij gauw in het rooie gebied van de toeren teller.wie weet raad?gr.aschwin
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Aschwin,
klinkt inderdaad raar. Heb je alle versnellingen gebruikt? Want het lijkt me stug dat ze een 35% lagere eindoverbrenging hebben ingebouwd. als de toerenteller in het rood schiet is er iets geks. kan het zijn dat de koppeling slipt zodat de motor wel de toeren maakt en het voertuig niet de snelheid haalt? Dan zou er misschien ook iets aanlopen waardoor de slip wordt aangemoedigd?
Check eerst maar eens de juiste werking van de koppeling, komt het spul goed vrij? Als de koppeling niet helemaal vrij komt door bijvoorbeeld een beetje raar liggende kabel is je probleem ook verklaard.
Succes,
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'Dolf', geïmporteerd van het oude forum:

Dag allemaal. Vanaf de 1970'er R75/5 die ik had hebben de BMW boxers die ik had altijd veel langzamer dan opgegeven gelopen. En dat is inclusief een heel goeie R90S.Probeer de opgegeven top eens te benaderen zonder kuip, en met strakke wind mee. Het is de natte zomer van 2005. Topsnelheid is niet echt meer van belang.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)