Reactie van bezoeker 'Maarten', geïmporteerd van het oude forum:
Foutje in bovenstaand bericht:
zieken moet natuurlijk zoeken zijn !!!!!
maarten
Reactie van bezoeker 'maurice', geïmporteerd van het oude forum:
Maarten
Goeie bal! Ikzelf zat al aan teflon bussen te denken die ik dan even op de draaibank moet draaien.
Tja....Hoe bevestig ik die dan weer?@#$%^&*( )
Jouw idee kost geen ruk, en gegarandeerd effectief zo het de oorzaak in zijn kern treft!
Bij mij is het geen lichte tik, doch een flinke klak. Komt geheid niet van de veer, doch van caviterende demperkleppen of zo. Althans, zo hoort het zich aan.
Doet ie al sinds 1995, toen ik hem kocht. Stel je voor, dat ik het irritante geluid kon weghalen. Ik zou het nog missen ook!!! (eh....geintje...)
Groetjes
Maurice
Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum:
Ik rijd al sinds mensenheugenis (1986) op mijn
R100RT van 1980. Ben ooit eens met dit probleem langsgeweest bij (toen nog bestaand) Muyen in Borculo alwaar men mij vertelde dat dit zeer normaal is en bij het model hoort.
Merk wel dat als je niet op tijd je voorvorkolie ververst het geluid vaker te horen is, mogelijk door de snel oproestende veer als er wat water is binnengedrongen.
Maar verder geen enkel probleem, gewoon lekker doorrijden.
Groet,
Peter
Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum:
Ik zou oppassen met die tireps, over het algemeen zijn die van hard nylon en die konden wel een nare groefjes in de binnenkant van de vorkpoot slijpen.
Ik weet niet wat dit dan voor gevolgen heeft.
Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:
Dag Dick B.,
Voor de slijtage gaat het voornamelijk om de hardheid vande oppervlakken die langs elkaar bewegen.
Nu is nylon van zichzelf al een uitstekend lagermateriaal. erg slijtvast en heel zacht ten opzichte van een metaal, in dit geval neem ik aan staal.
Soms kunnen vetten in het nadeel zijn, deze houden stof en kleine deeltjes grond (silicium) vast, wat een grotere oppervlakte hardheid heeft dan staal.
Dan krijg je wel slijtage.
In het geval van tiereps zal het mijns inziens geen enkel bezwaar zijn om deze voor deze toepassing te gebruiken.
Wel kunnen deze door de grotere druk van de veer misschien op de duur kapot worden gedrukt, omdat ze eigenlijk te zacht zouden kunnen zijn voor de geringe aanraking veer/poot.
Groetjes,
Marco
Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo Marco,
OK, ik was er even vanuit gegaan dat de veer in een alluminium (of i.d. lichtmetaal) buis (vorkpoot) loopt.
Maar wellicht raakt deze alleen de stalen binnenpoot.
En dan zal het weinig gevolgen hebben, afhankelijk van de gladheid van deze binnenzijde zal het nylon vroeg of laat doorslijten. daarvoor inderdaad oppassen.
stof zal er in de binnenpoot weinig binnendringen.
groet,
Dick