Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
uitlaat monteren met pakking?
Reactie van bezoeker 'Marc', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,
Heeft iemand ervaring met het omwisselen van een originele tussenpot door een RVS H-stuk?
Op zich is het vervangen geen probleem, maar bij de orginele zit er een soort pakking tussen.
Het lijkt me wel handig om dat er tussen te doen. Heeft iemand hier ervaring mee? En waar kan ik het kopen?
Alvast bedankt voor jullie reactie,
vr.groet, Marc.
Reply
Reactie van bezoeker 'Reyer blankevoort', geïmporteerd van het oude forum:

Er horen aluminium pakkingen te zitten tussen H-stuk en dempers, is dezelfde als bij de pot, te verkrijgen bij de dealer en wellicht de Hobbyist. Zonder pakking is er geen afsluiting en klemt de demper niet vast, waardoor de demper alleen aan de schetsplaat vast zit.
Groeten,
Reyer
Reply
Reactie van bezoeker 'Marc', geïmporteerd van het oude forum:

Thanks!
gr. Marc.
Reply
Afgelopen weekeinde is mij in de Hobbyist-winkel te Hunsel verteld dat een H-stuk geen alu-pakking nodig heeft.
Reply
Reactie van bezoeker 'robbert', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb bij de hobbyist ook de RVS bochten en H-stuk gekocht en miste ook de pakkingen. Die horen er niet meer bij werd mij verteld. Ik kreeg de aansluitingen niet lekdicht en heb met behulp van huishoudaluminiumfolie (gewoon enkele lagen) de zaak redelijk gasdicht gekregen. Zo rijd ik al 3 jaar rond.

Bij mij paste de RVS aansluitingen onvoldoende om het zonder pakking te monteren.

Suc6

Robbert
Reply
Reactie van bezoeker 'benno', geïmporteerd van het oude forum:

Enkele weken geleden alles vervangen door Keihan RVS. Nergens pakkingen gebruikt. Zit als een huis en dicht. Met de originele bochten waren grafietbussen nodig tussen bocht en h-stuk en aluminium pakking naar einddemper. Beiden waren echter ook rot dus dan maar een keer de pijn en alles weer RVS. Mijn tip blijft: Alles meten en de maten doorgeven bij de bestelling. Lossen ze het in hunsel wel voor je op.

Groet,

Benno
Reply
@benno

Waarom bij de bochten grafietbussen en bij de dempers geen grafietbussen maar alu-pakking?

Reply
Reactie van bezoeker 'benno', geïmporteerd van het oude forum:

Geen idee, zo kreeg ik het aangeleverd. De voorste pakkingen zijn eigenlijk gewoon kokertjes grafiet. De achterkant zijn ronde hulzen van aluminium. Ik had ze niet nodig omdat ik toch naar een volledig keihan systeem ben gegaan en niet alleen de tussenpot vervangen heb.
Reply
@Benno

Oke, ik zal rekening houden met eventuele pakkingen.
Thanx

gr,
Rik
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)