Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
bougie doppen
Reactie van bezoeker 'hein kuiper', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb eens ergens gelezen dat de orgienele bougiedoppen van bmw niet goed zijn, en dat je deze beter kan vervangen door een andere bougiedop.Wie
heeft hier ervaring mee,en misschien waarom de oude
bmw-doppen niet goed zijn. alvast bedankt, hein
Reply
Reactie van bezoeker 'Reyer Blankevoort', geïmporteerd van het oude forum:

Waarom ze stuk gaan zou ik niet weten, maar vervangen met het originele spul kost een kapitaal. Gewoon de originel dop van de kabel afsnijden en 5K ohm doppen van NGK monteren, die kosten bijna niets.
Groeten,
Reyer
Reply
Reactie van bezoeker 'Gerard', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Hein,

Nu kun je lezen dat ik een R75/7 uit 1977 heb met originele bougie doppen. Ik geef toe, ik rijd niet in de winter, maar regen hebben ze wel te voorduren gehad.
Groeten Gerard
Reply
Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Hein,

De weerstand die in een bougiedop is gemonteerd is dikwijls van een vrij grote waarde, 10 KOhm.
Nu is het vermogen wat wordt gedissipeerd in de weerstand recht evenredig met de waarde van de weerstand.

Bijvoorbeeld een 10 KOhm weerstand heeft 10 maal zoveel vermogen (= energie ) te verwerken dan een 1 KOhm weerstand.

Door het vermogen wat door de weerstand wordt opgenomen zal deze met een groter vermogen eerder stuk kunnen gaan dan een weerstand met 10 maal zo weinig weerstand, dus 10 maal zo weinig vermogen op te nemen.

Dit gaat zeker op met elektronische ontstekingssystemen.

Wij gebruikten altijd als vervanging voor de bougiedop het 1 KOhm exemplaar, nooit een defecte gehad, dus daar is ÈÈn van de hoofd oorzaken te vinden.
Automaterialen zaken hebben beslist nog wel deze doppen voor de 14 mm bougie in het vak liggen.
Groetjes,
Marco
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)