Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'Gerrit', geïmporteerd van het oude forum:
Wie rijdt nu met Metzeler Lasertec op zijn K75S of K75RT en voorheen met de
-Metzeler ME 33 Laser en de ME 55A Metronic of
-met de Michelin Macadam 50(E) of
-met de ME 33 Laser voor en de Macadam 50 achter?
Binnenkort moet ik de banden vervangen.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen met die Lasertec-banden.
Alvast bedankt voor de informatie.
Reactie van bezoeker 'Herbert', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo,
Ik rij op dit moment met mijn K 100RT op een setje lasertecs, ik merk niet echt veel verschil tov de oude ME 33 en de ME 55 metronic. Met het oude setje ME33/ME55 heb ik +/- 9500 km gedaan meestal met duo. Ben zelf benieuwd of de lasertecs hieroverheen gaan. Ik vind wel dat je lekker veel grip hebt, maar dat is persoonlijk.
Ik denk erover om na dit setje over te stappen op de Michelins omdat deze in diverse revieuws langer mee gaan +/- 16000 km, zijn ook goedkoper.
Hallo,
Ik rij op dit moment met mijn K 100RT op een setje lasertecs, ik merk niet echt veel verschil tov de oude ME 33 en de ME 55 metronic. Met het oude setje ME33/ME55 heb ik +/- 9500 km gedaan meestal met duo. Ben zelf benieuwd of de lasertecs hieroverheen gaan. Ik vind wel dat je lekker veel grip hebt, maar dat is persoonlijk.
Ik denk erover om na dit setje over te stappen op de Michelins omdat deze in diverse revieuws langer mee gaan +/- 16000 km, zijn ook goedkoper.
Hallo,
Reactie van bezoeker 'Frans Diekema', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo Gerrit,
Op mijn fietsen (K100RT en R100) heb ik al jaren de bekende Metzelers. Mijn R100 heb ik sedert een maand nu voorzien van een nieuwe voorband van Michelin , type Macadam 50. Het verschil met een Metzeler is enorm (in positieve zin) Twee punten vallen op: Enorm spoorvast (na 20 jaar kan ik nu met losse handen rijden)
en veel lichter sturen.
De Michelins zijn zeker 20% goedkoper dan Metzeler, dus de keus lijkt me niet moeilijk
Succes,
Frans
Reactie van bezoeker 'Gerrit', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo Herbert en Frans,
Met de Macadams die ik er nu op heb zitten haal ik ongeveer 10.000 km. Vroeger met de Metzelers ongeveer 8 a 9000 km. De ME 55A achter had op zeker moment last van langsribbelgevoelig worden.Vroeger op de Yamaha XJ 900 ging de voorband wel 2 achterbanden mee ; de achterband op die XJ ongeveer 7000 a 8000km.
Verschil in voorband slijtage mogelijk door ligging motorblok en reactiekrachten op voorwiel bij K75???
Het gaat mij niet zozeer om de wat snellere of tragere slijtage maar wel om hoe stuurt die en hoe goed kleeft Ìe aan de weg in bochten bij zowel drÛge als natte omstandigheden. Daarom wil ik graag de ervaringen weten met die nieuwe Lasertecs.In elk geval alvast hartelijk dank voor jullie eerste reactie.
Groet van Gerrit.