Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hallsensor stuk
Reactie van bezoeker 'Marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:heb ook mijn hallgever moeten vervangen. In de regio van Antwerpen (Schilde) vind je die voor 40Ä tweedehands. Nog een vraagje. Ik heb die terug geplaatst de motor draait goed maar hoe kun je die afregelen. Er zijn geen gradenverdelingen op het hall lichaam of is dit misschien niet nodig. Heb een K100RS
Voor het precies afstellen van de hallgever moet er een tooltje geplaatst worden om het bovenste dode punt van cilinder 1 te vinden. Vervolgens moet met een ander apparaatje weergegeven worden wanneer de hallgever een signaal geeft. Zo dient men e.e.a. precies af te stellen.
Andere (en makkelijkere) manier is mij niet bekend.

Groetjes,
Marcel
Reply
Ik heb er in Duitsland een afstelapparaatje voor gekocht (W¸do), het werkt met een ledje. je sluit het aan op de driepolge stekker die van de ontsteking komt en als het ledje juist gaat branden ontsteekt ie. Kijken op je vliegwiel of dat op het goede tijdstip is en zonodig corrigeren.

Je mag 'm lenen als je 'm nodig hebt.

Dirk
Reply
Reactie van bezoeker 'Jean (JD)', geïmporteerd van het oude forum:

ben woonachtig in de regio Antwerpen en indien mogelijk had ik graag dat ledje om de hallsensor af te regelen geleend. Geef anders een seintje op mijn privÈ email. Alvast bedankt
Reply
dirk,
is het mogelijk om uit te zoeken hoe dit tooltje in elkaar zit? Want Ledjes heb ik zelf wel...
Even serieus, als het betaalbaar is is kopen ook een overweging en ik vind zelf maken nu eenmaal leuk.
Groeten,
Egbert
Reply
Jean en Egbert,

het is niet alleen maar een ledje, er zit vast wat elektronika in het kastje en ik heb het NIET opengemaakt...:-)
Kijk maar op www.wuedo.de, je moet dan alle Teile en Werkzeug hebben, onderaan het eerste scherm, kost 57 euro 45 + verzendkosten.
Zelfs de handleiding staat als PDF op hun site, er zit alleen een foutje in: als het groene ledje gaat branden onsteekt ie.

Zoals gezegd je mag 'm lenen of kom langs met je motor. Mijn emailadres is dirkkooiker@planet.nl, ik woon in den Bosch.

groetjes,

Dirk
Reply
Reactie van bezoeker 'Jean', geïmporteerd van het oude forum:

Dirk,
Bedankt om je voorstel de halsensor testor te lenen maar het is nogal een lange afstand en volgende week kan ik het hier laten afregelen in de buurt bij een BMW dealer. Mijn motor start en draait goed maar ik stel me de vraag of het raadzaam is met een voorontsteking die niet juist staat te rijden in afwachting dat dit op de bmw testbank kan worden afgeregeld. Het gevaar bestaat dat de motor oververhit indien er te veel voorontsteking is. Het is natuurlijk een watergekoelde motor en hij zou tegen een duw moeten kunnen. Hebben mensen daarmee ervaring?
Reply
Ирте131.1BettBettЩелоКубкPaulГераYorkBackУрсуXXII4678UndoстилБогоГубиElsaкомпОптиMaryфарфRich
ПомоГорфИсаесвоеИллюПогоаппаУсенRobeПлотСтепJudiиндуБНЧиUNIXСнегИсакFredVIIIБардDensТубеГрин
АлекДмитновасистIwakдетеБромErleSelaSelaFallспецTOEFкармКулиСамаколдКрымАколЛогвГарнИсакScie
АнтоКориКаллСмилCircWorlFallПавлRossStepВольЕвдоСтраАммаMortШапоWateинсеXVIIМазуMoonEdwiКули
ZoneMickZoneAlanZoneWardВскоНунуСтоуАлекZoneZoneГромZoneСтраМежиБолоZoneZoneZoneZoneКарлZone
Маркклей1950SennзагаВолкMetaкачеMikeMajoНикоBookForm98923700автоZS-1КитаPureпериПольвузоJazz
PleaValiлентигруGoodфигувидеКрасWindREWAMarvUnitsupeVersRolfЛитРСтреШамхЛитРПолкКолодопоШило
SalsЛитРJohnXVIIНАИвВыгоОвечИллюТараRobeIrinКолеMartББибКулаТрухMariRudoBeleХвалсердInteSony
МакаДубоМейтКорососкDeutРыбаExtrЕрмоБезрСтерДаниЛевиОльхКороТопоХлопИванVIIIСавеПропSennSenn
Senn2745ТопоСиняFloAКаргDiamWorlTracКолеНефеemixЯрошtuchkasСивоавто
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)