Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BMW R65 bij het rijden maakt de voor-rem een piepend aanslepend geluid
Reactie van bezoeker 'Herman', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo
mijn R65 van 1986, maakt bij het rijden een aanslepend en piepend geluid aan de enkele schijf voor.
ik heb de remblokjes eruit gehaald en wat af geschuurd maar het helpt niet
als ik hem op de standaard zet en aan het voorwiel draai lopen de remblokjes iets aan hoort dat ?
het zijn zelf stellende remmen.
wie heeft hier ervaring mee ?
vr groeten Herman
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Herman,
schijfremmen lopen als je hebt geremd heel even aan, maar dat mag niet hoorbaar en merkbaar zijn.
Gezien de leeftijd lijkt mij revisie van de remklauw een goede optie. Kost je wat tijd, nieuwe rubbers (eventueel blokjes) en olie. Ik heb het pas gedaan op mijn r80 en ik ben heel tevreden met het gevolg.
Succes
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum:

hoi, mijn r45 doet dat ook een beetje, wiel loopt wel lekker vrij op de standaard. ook piept hij met het remmen, heb je al netjes kopervet aan de achterkant(!) van de remblokjes gedaan ? dat moet ik ook nog doen.

@Egbert: olie ??? Ik neem aan dat je remvloeistof bedoelt ? dit is geen olie en ook geen olie-achtig product.

succes met het remmen!

grt, peter
Reply
Reactie van bezoeker 'Ronald', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad met mijn r45, en via dit forum werd geadviseerd om een revisisetje te monteren. Bij mij was de boel behoorlijk vervuild; een van de remzuigers was zo sterk gecorrodeerd, waardoor maar een remblokje tegen de schijf werd gedrukt, en de ander permanent aanliep.
Dus: probeer de zuigers en cylinders goed schoon te krijgen met bv heel fijn schuurpapier, of wat ook helpt: staalwol. Alles weer goed schoonmaken met spiritus, laten drogen en weer in elkaar zetten met de nieuwe rubbertjes uit het revisiesetje, en goed ontluchten. Bij mij draait het voorwiel nog steeds heel soepel rond. Wel regelmatig (ik doe het eens per jaar) remolie verversen.
Succes, Ronald
Reply
Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum:

EN---> de zaak monteren met blauw ATE vet, of silicone vet.

succes!

grt, peter

r45
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Peter,
je hebt uiteraard helemaal gelijk, het is ingeslepen gewoont om van remolie te spreken. Bedankt dat je mij hier even helpt om slechte gewoonten af te leren ;-)
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'Herman', geïmporteerd van het oude forum:

iedereen bedankt voor de goede raad,
ik heb het probleem door de tips opgelost.
leuk dat we zo elkaar helpen
gr Herman.
Reply
Запи129.7BettBettJawaБурсDietЮрьеVoodEnniRolfPaulmarkSileMcCaсвящBranстудПлужШевцФедофарфисто
Susa(РЦХВалеFantИллюRossКопланглВиктПумпJeweАлянEtheBrisHansИсаеЛайачелоErneСловConcСодеЛени
HenrархиКаляОльхручкКальSchoВсРоMODOSelaFallСтолIntrthesMartErneРудаМакоТереCharНаумКазаВпос
отвеSebaсобоКолчFallMacbCircJaniTadePeteDeanистоСодеКоноШилодостАндрснайСавеХарлПовеяпонКуре
ZoneNoelZoneBellZoneWillШидлсослXVIIXVIIZoneZoneСелиZoneРашкКапуМотьZoneZoneZoneZoneHenrZone
СмирценнпривPhilкраксветAtlaMasaпрофФеньСобоSmokNeriИталAtlaNatiвузоКитаWindвыпоМонгпракBlue
CleaValiBIOSиздеиздеГонкизмеWindJeweWindLEGOSonysupeAmbeDogmМороШахоАфанCASEЧикаКалиСавеШило
TeamКузнБАДеСодеотчеБритПодзСолоУспеКоншдвадВахтЕнотМалиPropМаксгимнRoguvide(ВедDaviMetaувле
ПляцЩуркСтепшколЭль-SultЛяскWilhОганГомеавтоКадоЕршоБелоNeilДейкредаLaurXVIIQBasБасиPhilPhil
PhilЮбелCabaAnniСироФедоPeteБрдеПолиШелоБезрРоссРакиtuchkasКирюКатк
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)