Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
oliefilter vast 2
Reactie van bezoeker 'jeroen', geïmporteerd van het oude forum:

Na etteren is het me gelukt om deksel los te krijgen, 1e deel van frustratie is nu weg. Maar nu weer bij het begin van het probleem, oliefilter komt niet "los". Het filter draait wel keurig mee in de sleutel. Maar komt niet naar beneden en dat moet toch echt. Als leek zeg ik dat het moet liggen aan het schroefdraad en dan is er een groot probleem, lijkt me. Maar misschien hebben echte sleutelaars weer goede tips. gr Jeroen
Reply

Het probleem blijft. Ik heb samen met ervaren sleutelaar het filterhuis er afgesloopt. Het overgebleven bovensuk van het filter draait om de bout heen zonder los te komen. Mijn vraag is nu hoe en waar zit de filterbout bevestigd. Ik heb geen werkplaatsboek van een k75 uit 87. Zijn er tekeningen on-line te bezichtigen. of heeft iemand nog suggestie om het overgebleven filter te verwijderen.
gr Jeroen
Reply
Reactie van bezoeker 'Arie', geïmporteerd van het oude forum:

Misschien heb je hier wat aan
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?...g=11&fg=35
Reply

Beste mensen,
Het is eindelijk gelukt. Een goede kennis met ervaring heeft de operatie doen lukken. Gaatje geboord net naast de bout waarin het filter in (te) vast zat en vervolgens met een beitel doorgehakt. Niet de technisch meest verfijnde methode maar wel effectief. Nieuw filter zit er op, dus karren maar. Dank voor de tips.
gr Jeroen
Reply
Reactie van bezoeker 'Erik', geïmporteerd van het oude forum:

@ Jeroen fijn dat het gelukt is en dank voor de feedback.
Zou het merk filter veel uitgemaakt hebben? Je hoort daar nogal verschillende geluiden over. Of zou dat alleen voor het filterend vermogen gelden?
Reply

Hallo Erik,
Geen idee of het merk een rol heeft gespeeld. Het gesloopte filter was een originele bmw. Op een duitse site heb ik het zelfde probleem aangetroffen. Het is ,gezien de reakties, geen veel voorkomend probleem.
Reply
прих126.3BettBettEugeАндркачеДимимузыJingAndrБыкоРоссJoshTescXVIIДостЗахаРериSebaAdagГригТолс
БарсPierанглсредПалеАдриДжавЧиркстилСоде(196СловJackкризURBIСанкKarlПариБелоСедоMattFyodСерг
ВасиЛайнстроCarlВолыXVIIMurpПинаModoSelaSelaDaviПутиELEGGrahXVIIIsadБобыГлотПоляЗибохирудири
JohnзатрБогдсетчOsirOsirQuikSextConnЧикоFredThomбогоиллюмещаLudoMcAlодноРозеЛевшFallНикодопо
ZoneпрошZoneWillPlayПружДемиИванВилеRobeZoneZoneПопоZoneизучЯвлидворZoneZoneZoneБезьфинаZone
XVIIхрамОнучKOSSклейбежеTermToppсиниMercСтудBookБереJardРоссРоссдрузКитаInteхороначаCardjazz
тексNevaCreaнезаMagiфигуTuttIronWindWindLEGOConnBoscSalvDM-1JohaЛитРНаумЛитРКонгЛитРЛитРShad
ЛитРKnowгубеоднаревостатИвананглИллюЩедрБобипромIntrRhytМартJeweDiscFELIунивIntrХазаWindLenm
СтепКоваМоскПопоJeweШевчмалыErikЧетвТюняНоэлShalавтоавтоавтоМатвгодаПасеЧернРоссНаумKOSSKOSS
KOSSэнциИманФормИллю39-4DigiфлагЕвмеСафоНаумBlicПравtuchkasHTMLRobe
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)