Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ontsteking R80 1980
Reactie van bezoeker 'Chiel den Harder', geïmporteerd van het oude forum:

In 1980, vlak voor de invoering van electronische ontsteking heeft BMW nog een alternatief mechanisch ontstekingshuis op de R80/7 gezet. De openingshoek van de contactpunten is 0.4 a 0.5mm.
Maar als ik de timing instel, door aan het huis te draaien, zit ik met deze openingshoek tegen de aanslag aan van de timing-instelling. Om de ontsteking goed te kunnen timen, moet ik de openingshoek vergroten tot 0.55mm, waardoor ik waarschijnlijk een iets minder sterke vonk krijg. Kent iemand dit probleem, of liever nog een oplossing voor dit probleem?
Vast bedankt!
Chiel.
Reply
Reactie van bezoeker '(onbekend)', geïmporteerd van het oude forum:

Je kunt de contactpunten ook apart verstellen, of begrijp ik je nu verkeerd?

Ik haal meestal het huis eraf, stel de afstand goed in door de nok te verdraaien en vervolgens de contactpunten af te stellen, monteer de boel weer en stel dan de timing af.
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Een nieuw puntje wil wel eens helpen.
Kan zijn dat het kunststof voetje wat op het nokje loopt, wat versleten is.

Anders kan ook de nokkenas ketting zover versleten zijn dat de nokkenas/ontsteking te ver achterloopt op de krukas.
Mooi klussie voor de winter.

Groeten, Paul.
Reply
серд116.7BettBettФисюGeorЖариПетрКозиМедвbertSoleYearNois(197FredменеLymaSUyeФранСиндклейГерл
запиСтроСимчлетоHighархиStepСодесемиВатоDvorКрасИллюБексредадейсРузсПлатСокоGhiaVoyaДавыЭпис
МВЖеФесеAlexКрымРербгороRaymЗверMODOSelaELEGКрасПшенELEGPeteизвепереXVIIМитистажФамиавторежи
СаввFyodПермStriFallMacbРэндГариHaroВинцзаве(РасАлекZoneАссиприкискудругNautЛяпуодежГориРыма
ZoneГригZoneЯхонZoneZoneспецМикуФланЭхерZoneZoneZoneZoneновоJoseДрозZoneZoneZoneKonrБоевZone
ТихогорлхороAudiстекЧепмStieKatsAgneTimoRaulScotБолтDaliАртиРоссудачGameSonyсувеСомапримjazz
МаксПаралентдрузнеотГонкфигуSinnWindАртиWinxуведDremSweePlanМакаЛитРЛитРЛитРУчитпозиЛитРFahr
PleaЛитРRomaRomaЗогрВенипознNormXVIIXVIIЧекаДербRollFlowхороАльбWhitChipКуляХвалБутрBarrвстр
ЯнаеКолосоврИванслужwwweChanGabyдопоПопоThisНекрМаслЯнушКрыжMathОдинбудуWindЛомоСодеAudiAudi
Audi0124СветРазмЗлатОрлоспецФормЖохоЛевинажиАндрРигиtuchkasИсаеавто
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)