06-30-2005, 02:13 PM
Reactie van bezoeker 'Willem', geïmporteerd van het oude forum:
Jeroen,
Volgens het principe van Arie: als je de beschikking hebt over een imbus dop van een doppenset kan je ook proberen deze dop als het ware vast te slaan in de boutkop. Het slaan op de kop wil vaak goed werken: de bout "schrikt" los (het slagsleutel-idee) Wanneer ook dit niet helpt en de linkse tap ook niet, blijft er mijns inziens weinig anders over dan de boutkoppen weg te boren (boor 5 of 5,5 mm). Na het verwijderen van de carterpan kun je dan met een waterpomptang de uitstekende boutjes losdraaien. Let op hoe je de tang plaatst zodat je niet het pasvlak van het carter beschadigd! Eventueel eerst nog wat kruipolie of WD40 opspuiten. Succes,
Willem
Jeroen,
Volgens het principe van Arie: als je de beschikking hebt over een imbus dop van een doppenset kan je ook proberen deze dop als het ware vast te slaan in de boutkop. Het slaan op de kop wil vaak goed werken: de bout "schrikt" los (het slagsleutel-idee) Wanneer ook dit niet helpt en de linkse tap ook niet, blijft er mijns inziens weinig anders over dan de boutkoppen weg te boren (boor 5 of 5,5 mm). Na het verwijderen van de carterpan kun je dan met een waterpomptang de uitstekende boutjes losdraaien. Let op hoe je de tang plaatst zodat je niet het pasvlak van het carter beschadigd! Eventueel eerst nog wat kruipolie of WD40 opspuiten. Succes,
Willem