06-29-2005, 09:49 PM
Reactie van bezoeker 'Walter', geïmporteerd van het oude forum:
Dat de klepgeleider slijtage hieraan schuld is, is nieuw voor mij. Ik heb altijd gehoord dat het een probleem van de originele uitlaatklep zou zijn waarbij de klepschotel van de steel afbreekt na veelvuldig belast te zijn bij hoge temperatuur. De vervangende kleppen zouden niet dezelfde constructie hebben.
Dat de klepsteel niet exact in het midden bediend wordt zou zijn om de klep bij iedere slag een kleine verdraaing te laten maken. De klep blijft dan beter sluiten op de klepzitting omdat het contactvlak steeds iets verschuift tussen klep en zitting.
Maar zoals gewoonlijk is dit alles van horen zeggen, wie weet er meer van?
Gelukkig is het nu met relatief weinig schade afgelopen, maar de kosten zijn natuurlijk altijd onverwacht en dus niet leuk.
Groeten,
Walter
Dat de klepgeleider slijtage hieraan schuld is, is nieuw voor mij. Ik heb altijd gehoord dat het een probleem van de originele uitlaatklep zou zijn waarbij de klepschotel van de steel afbreekt na veelvuldig belast te zijn bij hoge temperatuur. De vervangende kleppen zouden niet dezelfde constructie hebben.
Dat de klepsteel niet exact in het midden bediend wordt zou zijn om de klep bij iedere slag een kleine verdraaing te laten maken. De klep blijft dan beter sluiten op de klepzitting omdat het contactvlak steeds iets verschuift tussen klep en zitting.
Maar zoals gewoonlijk is dit alles van horen zeggen, wie weet er meer van?
Gelukkig is het nu met relatief weinig schade afgelopen, maar de kosten zijn natuurlijk altijd onverwacht en dus niet leuk.
Groeten,
Walter