Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
kapotte lampjes dasbord k100
Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:

Dag heer Daanje,

Eerstens begrijp ik niet wat je bedoelt met stienus.
Er van uit gaande dat je een K100 normaal bedoelt, is het wel even werk maar niet moeilijk om de lampjes te vernieuwen.

De stekker die onder (achter) bevestigd is moet je losschroeven.
Daarna de teller van het stuur los schroeven, de beugel los maken of de teller van de beugel.
De schroeven aan de achterzijde van de teller verwijderen.

Zelf geef ik de voorkeur aan de 4 bouten van de teller los schroeven.

Je kunt nu de teller van de motor nemen, voorzichtig de schroeven van achterzijde van de teller verwijderen en zie daar de lampjes staan ter beschikking vervangen te worden.
KIJK goed uit dat de resetnop van de dagteller geklikt is bevestigd op het asje.
Als je de lamphouders tegen de wijzers van de klok in losdraait, moet je uitkijken dat de printbanen niet beschadigen en je kunt direct het lampje uit de houder trekken.
Zelf geeft ik er de voorkeur aan 1 voor 1 te vervangen. Alle lampjes zijn 3 Watt, wedgebase 9.

Het de- en monteren van de lamphouder kan je het beste met een rechte tang heel voorzichtig doen, als je te hard er uit trekt kunnen de contacten verbuigen.

Bij de montage van het achterdeksel wel eerst de rubber afdichtkeerring controleren, anders vernieuwen. kijk ook voor de montage ven de teller of de lampjes correct werken.

Montage is de omgekeerde volgorde van demontage.
Groejes,
Marco
Reply

Messages In This Thread
kapotte lampjes dasbord k100 - by Forum import - 06-26-2005, 12:13 AM
RE: kapotte lampjes dasbord k100 - by xaviier - 02-26-2024, 05:12 PM
kapotte lampjes dasbord k100 - by Guest - 06-26-2005, 01:15 AM
kapotte lampjes dasbord k100 - by Guest - 06-26-2005, 01:32 AM
kapotte lampjes dasbord k100 - by Guest - 06-26-2005, 12:42 PM
kapotte lampjes dasbord k100 - by Guest - 07-05-2005, 11:50 AM
kapotte lampjes dasbord k100 - by Guest - 07-06-2005, 07:43 PM

Forum Jump: