Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Condens in toerenteller R 1150 RT
Reactie van bezoeker 'Peter Vooges', geïmporteerd van het oude forum:

Toen ik bovenstaande motor kocht zat er witte aanslag aan de binnenzijde van de TT. Ik dacht dat de wijzer er langs geschaafd was. Voor garantie kreeg ik een nieuwe. Het probleem van het vocht is helaas niet over. Als de motor tijdens vochtig weer gebruikt wordt, onstaat er tijdens het rijden, condens aanslag op de binnenzijde van het glas. De klok is volgens mij goed dicht, in ieder geval aan de onderzijde waar de lampje ingestoken zitten en de electische aansluiting zit.
Ik heb hier al een paar keer gelezen over gaatjes boren, maar dat betrof de oudere boxers.
Heeft iemand ervaring met dit probleem en er ook een oplossing voor ?
Reply
Reactie van bezoeker 'Bert van Waveren', geïmporteerd van het oude forum:

Heb een keer precies hetzelfde probleem gehad met mijn R1150RT van 2003, is sinds deze week uit de garantie en had hier mee terug naar de dealer gemoeten, straal vergeten! Het is destijds vanzelf weer verdwenen, maar in z'n algemeenheid kun je stellen dat condensatie een combinatie is van de abosolute hoeveel vocht die in het huis zit en temperatuur. Als de meter echt volledig dicht zou zijn zou de condensatie op moeten treden zodra de temperatuur beneden het douwpunt komt, dus minstens in de winter bij lage temperatuur. Als het alleen bij vochtig weer ontstaat ongeacht de temperatuur moet er dus vocht van buiten in het huis komen, ergo: hij is niet dicht. Je kunt dan verwachten dat extra gaten boren de boel verergerd omdat er dan nog makkelijker vocht in komt. Mijn insteek is dat ik ga zoeken waar er nog openingen zijn om die vervolgens dicht te maken. Als dat geregeld is zou je meter eigenlijk met koude, droge lucht moeten vullen (in de koelkast leggen?), dan monteren en het probleem zou over moeten zijn.

Succes en groeten,

Bert van Waveren, Breda
Reply

Bert,

bedankt voor je reactie.
Het probleem doet zich met name voor als de lucht vochtigheid erg hoog is. Ook als de motor (droog) uit de garage komt en het is erg vochtig (of regent) gebeurt het. Het hoeft dus niet persÈ te regenen, daarom lijkt het mij ook dat de klok wel dicht zit aan de bovenzijde.
Mocht jij overigens nog openingen tegen komen die je hiervan verdenkt, dan lees ik dat graag.

Peter.
Reply
Reactie van bezoeker 'John van Mildert', geïmporteerd van het oude forum:

Dit is een probleem van BMW, ik zelf rijd al jaren BMW RT's inmiddels de derde en allen hadden het condensprobleem in de toerenteller zich uitende in druppelvorming en condens, meestal bij vochtige koude omstandigheden. Ik stoor me er verder niet meer aan, bij mooi weer is de condens weer verdwenen (laat wel zijn sporen na op het glas).

John

John
Reply
Reactie van bezoeker 'John van Mildert', geïmporteerd van het oude forum:

Dit is een probleem van BMW, ik zelf rijd al jaren BMW RT's inmiddels de derde en allen hadden het condensprobleem in de toerenteller zich uitende in druppelvorming en condens, meestal bij vochtige koude omstandigheden. Ik stoor me er verder niet meer aan, bij mooi weer is de condens weer verdwenen (laat wel zijn sporen na op het glas).

John

John
Reply
Reactie van bezoeker 'Pat', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi,
Ik heb op internet een andere oplossing gevonden. Er zit een plastic capje op de achterkant, deze wegnemen. Tijdens het rijden is dan de beluchting beter en komt er geen condens meer voor. Uiteraard, indien er voorheen condens was verdwijnt de aanslag niet meer maar ik heb in ieders geval geen druppel meer gezien.

Reply

Da's een handige tip. Ik peuter hem er ook uit.
Ben benieuwd.
Reply
теат92.6BettBettКалиHomoОглаАмирIntrОбщефлотSideTescRaidStarДандFrie(193языкRichЛебефарфФера
MetaBrenЛуниопубВайсИркаВыпуискуЧалмElizиллюСансАйовКрылXVIIСтафПисаKahlПариWahlпришЯхниСухо
СобоиталXVIIСомоКотеотчеМихаПетрModoWorlModoМалоКуриSelaLiveРуксШишоСергIngmкласИллюВасиГрен
садоArththesHardмолнCircSelaСоймпласElegImreAnneELEGZoneXVIIBeyoАтлаодерЖукоMichTraiJamiТокм
ZoneGardZoneZoneZoneZoneВаргжелеБогоZoneZoneZoneZoneZoneZoneAlexПатрZoneZoneZoneДунаZoneZone
XVIIхорофарфKOSSсереузнаElecFilmINTEБагаКири3048Арти0124MorgБлагMistмрамOnceFourнадпBasiJazz
ПакиGOBIинсттемаSteaконспаззWindRednXVIIфигуHyunсертFascNazaЛитРЗверсбывЛитРБурлглосТараRush
MeloЛитРExceRobeXVIIМураГросНапаЯросMikeПресрешиШариConqобщеMilaгибе2010СтарFireАромКучеФорм
DigiШароМиньЕниккросШевчдопоЩеглредаредаТопоребеКирсБориРожкПронКириoperавтоКозлГолиKOSSKOSS
KOSSавтоЧереВербСухе1920раскAstuknowСолоавтоСаплавтоtuchkasGeneавто
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)