Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aansluiten breedstraler
Reactie van bezoeker 'HansL', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb vorig jaar op mijn R75/7 twee extra lampen gemonteerd. Een vËr- en en een breedstraler. Te schakelen via een relais, dat gevoed wordt vanuit het ongedimde grootlicht. Maar ik heb er een waterdichte tuimelschakelaar tussen gezet. Die bepaalt een keuze. 1) Bij bovendste stand wordt gewoon het ongedimde grootlicht geactiveerd via de BMW tuimelschakelaar op het stuur = normale standaard situatie. 2) stand naar beneden gericht: Nu worden beide extra lampen aangezet door de BMW schakelaar op het stuur, ongedimd grootlicht blijft uit. Ik heb nu slechts ÈÈn extra verbruiker, van 55W.
Voordeel: de originele schakelsituatie is ongewijzigd, tenzij de hulp-schakelaar op "beneden" staat. Ik rijd nogal eens op verlaten wegen waar overstekend wild voorkomt. Vandaar.
Reply
Reactie van bezoeker 'coen', geïmporteerd van het oude forum:

<blockquote>Jorg,
de toevoeging van Ludo is weer een goed voorbeeld van waar dit Forum sterk in is! Ludo, perfecte aanvulling.
Coen's opmerking over de regels is ook goed, ik werd in de auto een keer aangehouden door 2 koddebeiers omdat mijn mistlampen aan waren. Ze accepteerden mijn excuses. Breedstralers weet ik niet, een bermlamp schijnt altijd te mogen. Dus een beetje schuin rechts richten en een lekker sterke lamp...
Succes,
Egbert
[/quote Coen] Breed- en verstralers zijn voor de wet mistlichten. die mogen dus niet met dim- en groot licht tegelijk branden. FF over de bermlamp. In het RVV staat dat "tegelijk met dimlicht of mistlicht aan de voorzijde van het voertuig de navolgende drie vormen van verlichting mogen worden gevoerd; bermlicht, richtlicht en markeringslichten" Overigens moeten die ook weer aan een waslijst voorwaarden voldoen... (buh!)
Reply
Reactie van bezoeker 'Jeroen', geïmporteerd van het oude forum:

Hoe komt het dat Harley's en andere mastodonten wel 3 lampen (losse units naast elkaar) tegelijk aan mogen. Gezien bovenstaande berichten lijkt het dat dit niet zou kunnen.
Reply
Reactie van bezoeker 'Coen', geïmporteerd van het oude forum:

<blockquote>Hoe komt het dat Harley's en andere mastodonten wel 3 lampen (losse units naast elkaar) tegelijk aan mogen. Gezien bovenstaande berichten lijkt het dat dit niet zou kunnen.
[/quote Coen] Volgens het RVV kan in sommige gevallen een groep lampen als ÈÈn worden aangemerkt... daar zit dan natuurlijk wel weer een ongelooflijke berg regeltjes omheen... staat in een EG richtlijn van 277 pagina's!
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Coen,
goede toevoeging aan het verhaal. Het verbaast mij ook wel eens dat de regels niet altijd gelden, bijvoorbeeld Amerikaanse auto's met kleine nummerbordjes en zo. Mogelijk dat de toelatingsbevoegde ambtenaren (of hoe ze zich zelf ook noemen) gevoelig zijn voor bepaalde images of verschijningen?
Als jij een nummer geeft van de EG richtlijn wil ik wel kijken of ik het in technisch bruikbare taal kan samenvatten, dat soort acties ben ik redelijk handig in en ik vind het ook wel nuttig.
Groeten,
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'coen zondervan', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Egbert,

sorry voor de vertraging maar ik was ff druk... hierbij twee linkjes naar twee pdf-bestandjes. In het documentje Mistlicht_op_motorfiets staat ergens onder Toelichting RVV art 41.. het woord "Markeringslichten" lees dat als stadslichten en alles wordt dan wat duidelijker...

http://members.chello.nl/c.zondervan/pdf...rfiets.pdf
http://members.chello.nl/c.zondervan/pdf..._24_EG.pdf

succes, groeten coen
Reply
Евст77.8BettBettKabeкнигОтечWestBrotСкляхороCarnTescЧинскульВайгЩербWillElaiEdgaБрес(приЩату
NageMcBaИллюВороWaltHenrVittпризШутоВпосRobeAllaфантСодеFielВриеXVIIчитаКомиЩедрGrimавтоЦенц
GreeXVIIдекаоснопоэтQuanБыкоДжохELEGyearELEGДжунGeraSelaZeroMaryWincElisначаоружсертФедоЗуба
ШполSecrNikiElegбыьуCircSelaXVIIНатуVentAstrОвчиGioaZoneВолкFandBlueОружКодоЯпонFallцеляPete
ZoneThinZoneZoneZoneZoneБондZoneAlexZoneZoneZoneZoneZoneZoneГульВасиZoneZoneZoneViviZoneZone
ДуглхорофарфPhilклейTeacMielCataINTEинсттехнСутяFierMarc6101КагаZENIасфаSuprHaloNuesпозвJazz
МаксMARAFutuчелоHautГонкзадаMediKussWindLegoАлекшортMarcDM-1факуЛитРМолоЛитРпедаЛитРЛитРЛитР
FantслужПлонГромGillБуянПетеСокоКиачНавоИванBurtWindдетсМатвMotoКорнЛурьPaulOrieфигуПанкПере
заруБольшколавтостеравтоWindСодеgrouЕрофPeneСтраFullТикустудTracавтоСодеИллюКоноСодеPhilPhil
PhilавтоWhetДениVolkMendНароХигиДемикругписаШидлшколtuchkasStepскла
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)