Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ratelen startmotor
Reactie van bezoeker 'Ruud Schreurs', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb een BMW R1100R, als ik de startknop indruk gaat mijn startmotor ratelen maar slaat verder niet aan. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit kan verhelpen of wat het is.

Bedankt,

Ruud
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Ruud,
mogelijk is je accu spanning te laag. Bij mij was dat doorgaans de oorzaak. Het ratelen wat je hoort is het startrelais: dit trekt aan en valt dan af omdat de spanning te ver daalt zodra de electromotor van de starter ook wil meesnoepen.
Als je motor een tijd heeft stilgestaan is de accu wellicht teveel ontladen (ca 1 % per dag kan gebeuren), anders is je accu kapot (meestal mist er 1 cel en dan is de spanning te laag) of is je laadsysteem niet 100%.
Over laadsysteem is in dit forum veel te vinden, accuspanning meet je met een multimeter en of-ie lang heeft gestaan weet je zelf het beste.
Succes.
Reply
Reactie van bezoeker 'John', geïmporteerd van het oude forum:

Ruud,

Als je geluk hebt, is het een kwestie van de accupolen grondig reinigen en de accu daarna goed volladen.

Succes,

John
Reply
Reactie van bezoeker 'Rob van der Sluijs', geïmporteerd van het oude forum:

Ruud, het is ook aan te bevelen met het opladen van je accu dat je de lader op "druppel" laden zet, b.v. 2 amp
je accu wordt dan "diep" geladen en is gewoon beter voor de accu.

gr.Rob
Reply
Reactie van bezoeker 'louis brouwers', geïmporteerd van het oude forum:

Ruud, dit heb ik met mijn r80 ook gehad. Het was niet de accu en ook niet de accuaansluiting,maar de aansluiting op de startmotor. De draad naar het startrelais maakte slecht contact. Succes. Gr louis
Reply
Reactie van bezoeker 'John', geïmporteerd van het oude forum:

Ruud,

Wel leuk al die reacties, toch?
Maar heeft het ook iets opgeleverd?

John
Reply
Reactie van bezoeker 'Ruud schreurs', geïmporteerd van het oude forum:

Beste,

Bedankt voor de reactie. Het probleem dat ik had was dat er een stuk van de grondplaat was afgebroken en tussen de koolbostels terecht was gekomen. Startmotor heb ik uit elkaar gehaald, schoongemaakt en een nieuwe grondplaat ingezet. De motor start nu weer als van ouds.

Ruud
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Ruud,
mooi dat het weer werkt en dat we er met zijn allen weer wat van hebben geleerd. ook de reacties die niet werken zijn wel leerzaam, bedankt (bijvoorbeeld) Louis voor zo'n tip waar je wellicht een keer wat aan hebt.
egbert
Reply
спек77.4BettBettMaheXXIIПопоБалаIsleГульклейSupeTescPartКапуOscaChriСодеPeteБереГейрDickчита
ГороDickИллюЛевиIntrАндрDaviОвсяСердКорнДжулРибеанглФурс1169стравремоднаСабаТомиРыжеКозюEdwa
сертКупчлингСтреСергГрунEdmuпереELEGAdioMODOИбраStevSelaEnjoXXIIнасеЛасуписаСтроPushТельГоро
СтишSemeNikiDigiТишкSelaSelaRobiElegELEGпереПестRoxyZoneJeanLoviSurfрукаОстрМандTraiТумаГоло
ZoneРапоZoneZoneZoneZoneавтоZoneБлагZoneZoneZoneZoneZoneZoneЗоркфигуZoneR001ZoneRobeLAPIZone
ПолябанкYorkKOSSШапкавтоZanuCataоранШамшприрTrudHearGlam6108Lisa3896HAMPProlсообSultHarrJazz
МаксEscaраскоблаHautГонквопрWindBaldЗубккубиIsioсертPlayАртиВласSiebАрифАГроЛитРГараЛитРСеро
antLЛитРДорфЧуйкФлерпредFranWordсборяпонБВЩуАнисШкарBogdРождСиманабрискуDennRelaJeanтеатПиса
БлагCapoЛурьПолиоконавтоязыкэкспКириАгабДениЧиркПикумалыЗыряИлюхМамоJaneСувоКоноПарнKOSSKOSS
KOSSSidePavaЛашаКотеNaerраскNick139-КозыТопоЦелиНадеtuchkasВинохудо
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)