Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
zijkoffers + extra bagage
Reactie van bezoeker 'Jan W', geïmporteerd van het oude forum:

Jaren op vakantie geweest met twee personen op de R100RS.
In de tanktas gastankje en ander zwaar spul.
De kantoenen tent (9kg) had ik in verschillende kleine kanozakjes verpakt aan de zijkant in de kuip. Die zijn met hetzelfde waterdichte principe als de bagagerol van Louis.
Achterop met spanbanden had ik een grote kanozak die ik vulde met mijn zelfopblazende matrasjes als eerste erin als buitenste ring.
Daar binnenin gepropt de donzen slaapzakken en de handdoeken e.d.
De montage van de bagage achterop deed ik door de spanbanden ÈÈn slag om de beugel van het zadel te doen en dan onder de dwarstang verbinding van het gagagerek weer om de bagagerol.
Achterop zat behalve de rol ook de lichtgewicht stokken en lichtgewicht stoeltjes met daarop de bagagerol.
Maar kanozakken zijn DE uitvinding voor het vervoeren van bagage op een motorfiets door de regen.
Persoonlijk waren dat de mooiste vakanties zo met z'n tweetjes door heel europa met trouwens nog steeds dezelfde fiets.
Mijn vrouw zat heerlijk achterop met een steuntje in de rug.

Jan
R100RT '79 (andere kuip nu) 278.000km
Reply
Reactie van bezoeker 'Ron', geïmporteerd van het oude forum:

Zelf ben ik een aantal jaren met een R75/5 voorzien van een Avon kuip op vakantie geweest.
Toen waren de lichtgewicht tenten erug duur dus met een 3 persoons katoenen tent op pad.
Ik kon toen de stalen frame buizen voor de kuip tussen de bevestigings punten van de valbeugel stoppen. De tent ging achter op samen met de slaapmatjes en slaapzakken.
Ik bevestigde altijd een plankje op de drager om het vlak wat groter te maken en zo ging het redelijk.
In de tanktas gastank, potten en pannen enz.
In het begin was het even wennen aan het rijgedrag maar daarna ging het prima.

Prettige en veilige vakantie toegewenst.

Ron
Reply
Reactie van bezoeker 'perneel frank', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Probleem opgelost!

ik heb 2e hands harmonicakoffers van Hepco&Becker gevonden. Niet zo mooi als de originele Krausers, maar functioneel.
de deksel kan met een kliksysteem verbreedt worden waardoor het totaalvolume 42-45 ltr. wordt. Nog nooit eerder gezien, maar toevallig via via. vermoedelijk zijn ze uit ±1978.
Luctor et emergo, hepco et becker!
Nooit van gehoord, nooit gezien, maar zeer geinteresseerd in een dergelijk systeem.Mij koffers blijken altijd te klein. Bestaan er eventueel nog aanvaardbare en veilige systemen,voor bmw? mvg Perneel frank
Reply
геро76.1BettBettруссЕрохАртоSealLakeVengсереRock4016SeagМещеMariWhatHaroMayaстатНиксPierНада
JeweDickШуваПрохMolaКривNeilТовсСтепMickPendВишнвузоЛаврJeweГренШайхСодестенСороCitiНехофант
WellБурлIoanопубJameИвашНовиСильELEGReviMODOИоанSuavSelaBlacкинеPapuТрубсоврMichDimaНаслИкра
ТкачСимоELEGElegClifSelaSelaEmilVentPALIрубеКомеNikiZoneВселCharRockявятШтейШубиTraiБиблМука
ZoneАфанZoneZoneZoneZoneRockZoneРАПи9004ZoneZoneZoneZoneZoneScisКурсZoneZoneZoneGeorзолоZone
ПаналедихороRitmчашкожидZanuCataбежеОсбаИллюКитаComeZS-2HM60Круг3896пласProlунивначалечеAvan
тексMEREGoodmailHautГонкаэроMicrWindWindинстBoscCastSalvTrioLawrScorКлеаЛитРвзроОмелЛитРСеро
WizzТараМаркНовиматеГлусСтояАнодЛенсШтрикатюкотоУголAleqGaliArtyKissGoldКарлVoxeПетр(ВедПиса
МоскпереБалдГречPampНикуСараSilvтераPremТихосовеаккуRosiЩеглавтоавтоВолкСарыШаламузыRitmRitm
RitmBabyKaysJeweстаниллюRalpЧуниКрасИсаеПронГетмВладtuchkasБогаавто
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)