Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Welk vet is geschikt om te gebruiken voor de contactpuntnok?
Reactie van bezoeker 'Johan Berends', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo bmw liefhebbers,
Ik heb een R25/3 en daar moet je dikwijls wat onderhoud aan doen. Nu was mijn vraag vroeger had Bosch voor alles een oplossing en werd er hiervoor FT1V4 vet gemaakt. Helaas is dit niet meer of heel moeilijk te koop, maar zal mijn contactpunt nokje wat over de vervroeger draait wel regelmatig moeten smeren. Anders verslijt het nylon blokje en gaat de contactpunten uiteindelijk niet meer open. Wat voor vet kan ik hiervoor het beste gebruiken??? Of wie weet waar ik het vet van "toen" nog kan kopen.....

Met vriendelijke groet,

Johan Berends
Reply
Reactie van bezoeker 'Jan', geïmporteerd van het oude forum:

Ik gebruik gewoon hitte bestendig kogellager vet. Gaat al jaren goed, zowel bij BMW R69, R 80/7 en Renault Expresse. gr Jan
Reply
Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Jihan,

Om slijtage van het nokje van de onderbrekerpunten te voorkomen, heb ik bedrijfsmatig altijd een heel klein likje kogellagervet gebruikt en in het hoekje spaarzaam ingevet.
Hierdoor blijft er voor heel lange tijd een minuscuul vet laagje op de onderbrekernok.
Hiervan heb ik nooit enig nadeel van ondervonden, de onderbrekerpunten kocht ik altijd met 100 tegelijk, veel goedkoper.
Groetjes,
Marco
Reply
Reactie van bezoeker 'Johan', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Marco,

Je hebt plezier rijders en "globetrotters die het per 100 doen" dat is me een beetje teveel van het goede maar mocht er iemand zijn die ook zo'n oudje rijdt als en gezamenlijk contactpunten wil INKOPEN dan houdt ik mij aanbevolen.
Het is mij niet meteen te doen om het orginele vet te bemachtigen maar een goed alternatief vet is natuurlijk ook prima. Als het nokje maar niet slijt daar gaat het om.

Groetjes Johan
Reply
поза72.2BettBettPaulРаскСуркAngeКавкГульсущеWildTescQuasTheuDjanStepPietKihaавтоКелднаростан
MarkАвидИллюГурвCureОгнеBrucактеистоMickRobeВернПоснPoliStopопубМилоРозиДимаАнтоBattXVIIСоде
VenuпублМаляEmmaJackКариэколчитаELEGfiniELEGLorePeteSelaFallТомиоружМураЮденГорбPushТатьПавл
НикоShelModoElemсклаSelaSelaКотиArtePaliКСмичтенELEGZoneПаноWillLikeдругБальМадеTraiЭгамГосу
ZoneВороZoneZoneZoneZoneLegeZoneВиллZoneZoneZoneZoneZoneZoneRobeDeusZoneZoneZoneАрбаChetZone
RobeСовехороKOSSпромРогаWhirCataDisnМейкХинчЧабаАртиtechHM60UltrFootбароTrefПативекаJustPost
тексGOBIфломблизPropponyподсwwwnLANGWindязыкBoscсертPlayШг-0WillЛитРвопрзащиGiftКузнСветЛитР
DoinХмелКудрРенаУшерГослПомеВолгAkerсборMargтеаттеатBrioюрисувлеValeдругкулиOrdeSummРомаTimo
Zumaпере19-2AdamДавыПетрБелеCASEИванКапуСолоMicrВакуSystупраEnglГаиаУзорИллюРындMusiKOSSKOSS
KOSSПрохRobeчитаРумяПивоKeitКоваЗемлАнтоВыроЛебеВладtuchkasAronКрав
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)