Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
K wil niet meer lopen na 5 minuten
Reactie van bezoeker 'Sam', geïmporteerd van het oude forum:

Ben weer terug en heb een aantal zaken gedaan; massacontacten + dodemansknop schoongemaakt, diverse andere contacten (w.o. de temp-sensor) idem en ingespoten met wd-40. Deed het toen 1x even beter c.q. langer - zelfs de koelfan sloeg aan, maar later weer hetzelfde euvel; na ca. 5 min. weer afslaan.
Hoe kan ik de temp-sensor het beste testen? Heb een thermometer tot 110c en een universeel meter (maar weet niet goed welke stand (ohm); heb daar geen kaas van gegeten). Heb 'm tijdens de opwarmfase er af gehaald en dan stopt de motorloop. hoe werkt dat eigenlijk en waarom geen noodloop-programma?
Las ook de suggestie dat het aan het brandstoffilter kan liggen, maar telkens na 5 min. lijkt mij inderdaad meer richting temp-afhankelijk sturing.
Andere tips vanzelfsprekend welkom, want op deze manier kom ik niet ver (letterlijk).
Hoeveel kost een nieuwe temp-sens of een 2-hands?

Groeten, Sam
Reply
Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Hoi Marco
Ik weet het niet zeker hoe het bij BMW motorfietsen zit maar bij een BMW auto heb je 2 senzoren een voor je koelvin [Thermoschakelaar en is dus eigenlijk geen NTC deze bevind zich in de radiateur secundair en een MM NTC die de actuele temperatuur van de motor primair meet in waardes van ongeveer 6k bij 10 graden bij koude motor en 250ohm bij 90 graden warme motor]
Deze NTC zender is bijna altijd dubbeldraads uitgevoerd [plus 5 volt met losgenomen stekker en een signaaldraad].
daarom kan je de plusdraad [losgenomen stekker] NOOIT aan de massa leggen[Plus 5 volt komt uit de computer en is gestabilizeerd en word zo dus kortgesloten.
[Helaas kan je zoeken naar een zekering 5 volt maar deze zal je niet vinden]
De NTC weerstand is bijna altijd dubbeldraads uitgevoerd.
Hier is ook een rede voor maar dat is een lang verhaal [het heeft te maken met overgangsweerstanden]
Als BMW dit anders heeft uitgevoerd en massa maakt via het motorblok valt dit mij zwaar tegen.
Ik zal terzijnertijd het schema bekijken en zien hoe ze dit hebben opgelost.
Groet ,Erwin, The boxer

Dag Erwin,

Soms is het voorstelbaar dat er een verschil bestaat tussen een motorrijwiel en een automobiel.

In ons geval is dat wel degelijk het geval.
Groetjes,
Marco
Reply
теат69.8BettBettPaulЧумаЛобаMinuGottBestREINRequВелиLivePatrJeweKurtRakeCathXVIIкосмРомаМеды
KeviКонсавтоЛосеOuveДмитReveРыбаСпирPoulпрочнеблLupuVIIIPhanВейнФедоРисуИванМиллцветстилЦере
GarnчитателеRobeСлепКалиОрлоSamuELEGEgypArteБоффFarlSelatapaСавчИзмадругФедюDaviDimaХвылГриш
препЛухмModoWittбумаSelaSelaRodiPaliVentАльб«АнтELEGZoneСодеStroLouiистеXVIIJohaCircТрубKurt
ZoneДудксереZoneZoneZoneактиZoneМейеZoneZoneZoneZoneZoneZoneMichPastZoneZoneZoneполиChetZone
RobeроспиконminiбубнАлекElecCataViolWeitStevMistVaniGlam0000эконРоссДиамwwwnхороВозрShenBlue
HowaGOBIфломТуроHautГонкКитаJohnLANGWindкубиBoscсертGlamШг-0ToddБайкAnnoЛитРПроиНикоЛитРЛитР
FantЛитРПлонПоткВагнBurgСавиЛаптТурссборGaliмастКухаThatхудоГобеВнукВиникуливыстГурьJoshAngi
SetaКритКушаJeanXVIIКубрГурк199-ФесюДолгСтепСонивкусрисоиздаИванМищеНефеТкачМищеСодеminimini
miniДереWillцелиНефестреGirlМищерабоПрянMariСироавтоtuchkasExplавто
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)