Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
K wil niet meer lopen na 5 minuten
Reactie van bezoeker 'Sam', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb een probleem met m'n k100 uit '85. Starten gaat prima, maar nadat ik aan de CO-schroef (Luchtmassa- of temp.meter?) in het luchtfilterhuis heb gedraaid stopt die ermee na 5 min en/of ca. 5 km rijden. Toerenteller valt op nul en met geen mogelijkheid meer lopen, de startmotor draait wel als een tierelier en ik hoor ook de brandstofpomp draaien.
Na een min. of 10/15 wachten loopt die weer, maar laat ik 'm dan stationair lopen dan gaat ie weer na een min. of 5 uit - zelfde euvel.
Na lezen op het forum de startmotor maar gedemonteerd en bekeken - koolborstels ca. 9 mm en schoon (gemaakt).
Zou het de watertemp. meter (de zgn. NTC-weerstand_ kunnen zijn, die dit soort problemen geeft?
Wat ik nog niet heb gedaan is de CO-schroef teruggedraaid naar de oude stand - zou die na ca. 5 min gewoon kunnen "verzuipen", omdat ie nu warmer wordt en de computer een te arm mengsel geeft.
Ik heb de CO-schroef helemaal dichtgedraaid en toen 2 1/4 slag uitgedraaid (volgens het forum van Flijing Brick de basisstand) - hij stond op 3 1/2 slag uitgedraaid.
Gaarne tips! Groeten, Sam
Reply

Weet niemand raad? Is toch vreemd dat ie dan niet meer loopt? Als ie wat slechter zou lopen ja, dat kan ik mij indenken, maar afslaan en niet meer willen lopen??!

Graag tips, Sam
Reply
Reactie van bezoeker 'Guy', geïmporteerd van het oude forum:

ff op Marco wachten
komp vast wel goed = hart onder riem
groeten,
Guy
Reply
Reactie van bezoeker 'Frans Diekema', geïmporteerd van het oude forum:

Sam,
Een ding is me niet duidelijk; had je het afslaan ook al voordat je aan de luchtregelschroef had gedraaid?

Groeten,
Frans

Reply
Reactie van bezoeker 'Luud', geïmporteerd van het oude forum:

Sam,

Limburg heeft een heel actieve K-lub. Hebben ook regelmatig sleuteldagen en veel technische kennis van de K-Types.

Veel Sucses en Boxergroet,
Ludo.

http://www.geocities.com/bmwk_lub/forum.htm
Reply

Quote:Sam,
Een ding is me niet duidelijk; had je het afslaan ook al voordat je aan de luchtregelschroef had gedraaid?

Groeten,
Frans

Voordat ik aan de luchtregelschroef zat sloeg die niet af!
Gr. Sam

Reply
Reactie van bezoeker 'Erwin', geïmporteerd van het oude forum:

Kijk jij maar eens even naar je hallgever.
Dit is waarschijnlijk de oorzaak ,word deze warm ,houd hij er mee op.
Spijtbusje verijser erop en weer lopen denk ik.
Diagnoze ,defecte hallgever, heb ik al eerder beschreven op dit forum.
Groet Erwin
Reply
Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Sam,

Achteraf is het simpel om een reactie te geven, maar dit probleem is een voorbeeld van afblijven als je niet weet wat je doet.
Echter het leed is geschied dus de oplossing zoeken.
Eens heb ik onderzoek gedaan aan de temperatuursensor en een temperatuur/weerstand grafiek gemaakt zie de website van Bert Meijerink.
Op dit forum is een tijdje geleden een levendige discussie gaande geweest over een soortgelijk probleem van jou.
Hier bleek na eideloos zoeken het probleem inderdaad de temperatuursensor te zijn.
In ieder geval verwacht ik niet dat de instelling van de stationnaire afstelschroef het probleem zal zijn.
Wel zou het kunnen dat de ontluching van de benzinetank niet correct functionneert, simpe te bepalen door de dop niet te sluiten en testen of het probleem is verhoplen. Er kan met het experimenteren met de regelschroef een knik in de ontluchtingsslang zijn gekomen.
Dit juist omdat het probleem is onstaan na de verstelling.
Groetjes,
Marco
Reply

Quote:Dag Sam,

Achteraf is het simpel om een reactie te geven, maar dit probleem is een voorbeeld van afblijven als je niet weet wat je doet.
Echter het leed is geschied dus de oplossing zoeken.
Eens heb ik onderzoek gedaan aan de temperatuursensor en een temperatuur/weerstand grafiek gemaakt zie de website van Bert Meijerink.
Op dit forum is een tijdje geleden een levendige discussie gaande geweest over een soortgelijk probleem van jou.
Hier bleek na eideloos zoeken het probleem inderdaad de temperatuursensor te zijn.
In ieder geval verwacht ik niet dat de instelling van de stationnaire afstelschroef het probleem zal zijn.
Wel zou het kunnen dat de ontluching van de benzinetank niet correct functionneert, simpe te bepalen door de dop niet te sluiten en testen of het probleem is verhoplen. Er kan met het experimenteren met de regelschroef een knik in de ontluchtingsslang zijn gekomen.
Dit juist omdat het probleem is onstaan na de verstelling.
Groetjes,
Marco
Ik ga checken of het probleem zit in de ontluchting, kan heel logisch zijn. Want bij/door verstellen luchtregeling komt de tank even los inderdaad en lijkt het me stug dat dan de Hall-gever ineens kuren krijgt!
Echter morgen ga ik eerst een paar dagen weg (met de auto) en bericht terug zodra ik het heb uitgeprobeerd.

Alvast dank voor al jullie reacties - wordt vervolgd! Gr. Sam
Reply
Reactie van bezoeker 'Erwin', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Sam
IK lees:Ma 5 KM valt de toerenteller ineens op nul en hij is dan op geen mogenlijkheid meer te starten,
Er staat dus niet dat de motor gaat pruttelen [verzuipen] en dan afslaat ook niet dat hij wel wil aanslaan maar niet kan wat vaak een NTC probleem is.
Vandaar mijn verklaring van de defecte hallgever.
Een NTC weerstand is een negatieve themeratuur afhankelijke weerstand [In deze] Temperatuur omhoog is weerstand omlaag.
Bij autos is dat ongeveen 5K bij 5 graden C tot 300ohm in een warme toestand .
Ofterwijl ,als jij de stekker bij voelbaar warme motor lostrekt denkt het MM dat de motor gewoon op temperatuur is en hij zal dan dus redelijk goed moeten starten en ook goed zullen lopen.[testje kan je gerust doen zonder schade aan te brengen]
Groet Erwin
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)