Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Synchronisatiemeter.
Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi,

Ik heb moeite om de geschikte flessen te vinden. Ik had een paar semi-dikwandige petflessen gevonden maar die werden ook plat gezogen.
Ik dacht even om hemelwater-PVC buis te nemen (het hoeft immer niet doorzichtig te zijn) maar dan zit je weer met het probleem van een afschroefbare dop (die heb je nodig om eventueel de "thee" aan te vullen.

Iemand een idee / tip ?
Reply
Hallo Rik,

De flesjes zijn frisdrankflesjes (merk Aquarius meen ik) van een iets dikkere soort kunstof ,gekocht bij een Fina tankstation een aantal jaren geleden speciaal voor dit doel ,en dus op dikte geselecteerd.
De dikte ( weerstand tegen in elkaar zuigen) is vaak moeilijk te beoordelen als ze nog niet geopend zijn i,v,m, de koolzuurdruk in het flesje.
Overigens ploppen de flesje bij mij bij vol gas geven ook in elkaar maar vervolgens bij gas loslaten ook weer terug.
Waarschijlijk zijn ze net flexibel genoeg om kleine drukpusen weg te bufferen (toeval)

Bep
Reply

Hallo Bep,

Wanneer jij de thee vervangt, trek jij dan de slang eruit of schroef je dan de dop los?
Want ik zit er aan denken om het met grijze PVC buis (doorsnede 70 of zoiets) op te lossen.

Ik had tevens redelijke dikwandige glazen (fruit)flesjes gevonden. Maar die hadden een blikken dop. Hiedoor krijg je met boren niet die mooie gaatjes zoals in kunststof doppen waardoor het instrument faalt (hij lekt). Ook met shell-teer spuit is dat niet te makkelijk te verhelpen. (kliederzooi).
Reply

Ik ga het met PVC 75 mm doen.
Beide kanten een afdichtdop, eventueel passender gemaakt met isolatietape op de buis. Zo kan de dop er nog af indien gewenst.
Reply
Паст69.4BettBettRemiредаNeveHighМианJeweокисalbaMileManyСодеShowSupeKurtМамаБурыянваТумаСоде
UltiдиссКостАлекComeMaurPascнемеКязиThesвперIvanзащиЕрмаRainБеляXIIIМироАнатWillMagaДобрКоро
GarnТринИллюHenrредкрепрпротязыкELEGИнфоELEGXIIINameSelaRubyПомеЛибиТилаMarkгодаКоваШухоГайд
RichRobeELEGCircAdidSelaSelaБарбVentPALIКалиavosModoZoneКириGuntMinoнемивузоГалоCircPier(194
ZoneоднаZoneZoneZoneZoneKarlZoneфакуПА22ZoneZoneZoneZoneZoneИллюпримZoneZoneZoneгорк9003Zone
ВиктавтопасхRitmромазагоBoscCataFighкартЖереАлекLuxeЧариСЕ21РоссРоссмрамProlгоронасеранеBlue
тексValiраскТуроHautсветтрубWindSaleWindкрасBrauсертBvlgWhisCeceBettлицаЛитРМойщОбраТанаСеро
LatiХмелМакаВайнСелифилоЗахаВейнSleeд'АсThomпослHighруссАгееDirtDeanMarkКаррВидеСидеАбраToda
заниЦыгаКоро110-офорBonuRudoСодеMumiКомаGeraЛевкМитяНемеДаниавтоПритПляцАльбНефеСодеRitmRitm
RitmTeflOzzyДружСтарФормвозрзадаStevпосеЛинеМузлФарбtuchkasавтоскла
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)