Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
tanktas K100RT [1984]
Reactie van bezoeker 'Eddie van Leeuwen', geïmporteerd van het oude forum:

Gebruik nog steeds oude FM tanktas (vaste bodem op tank met opening voor tanken, bevestiging met riemen onder balhoofd en tank/frame. 2-delige versie, groot volume (max 30 ltr). Door sterk aflopende achterzijde is stabiele bevestiging vrijwel niet mogelijk. Dus verre van optimaal. Tellerblok vrijwel volledig aan zicht ontrokken!! Is er een alternatief voor de (dure) originele BMW tanktas of is dit echt de enige, die stabiel blijft zitten op deze alu tank? En wat is de inhoud hiervan? Neem aan, dat deze tanktas eigenlijk alleen past op K100 serie met zelfde model tank, voor het geval ik nog eens een meer recent model zou kopen? Iemand suggesties en/of specifieke ervaring?
Reply
Reactie van bezoeker 'Fred Lamers', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Eddie,

Toevallig heb ik nog een orginele tanktas liggen. Kun je hebben voor 50 Euro. Past op de K 100 en de K 1100. Heb deze beide motoren ook gehad, en veel plezier gehad van die tanktas. Nu rij ik een K 1200 LT en daar past ie nou echt niet meer op.

Groeten Freddie
Reply
Reactie van bezoeker 'Dutch', geïmporteerd van het oude forum:

effe oppassen !!
De tanktassen van de oude, eerste K-series passen niet op de nieuwere !!
Als Fred's tanktas geschikt is voor een K100 en K1100 past de grondplaat niet op een K100 uit ''84
De bevestiging bij de oude serie is met haken, een haak bij het balhoofd aan de tank zelf haken (zal geen probleem zijn) de haken aan de zijkanten worden bij de eerste serie onderaan de rand van de tank vastgehaakt. Bij de latere K's is hier een andere bevestiging voor. Dus even oppassen en controleren of de grondplaat past.

Dutch
Reply
Reactie van bezoeker 'Freddie', geïmporteerd van het oude forum:

Dutch.

Mijn K100 RT was van 1985, en de K1100 LT van 1992. Bevestiging van de grondplaat inderdaad met een haak bij het balhoofd, en een haak aan weerszijde aan de tank. Die haken zitten aan een soort uitrekbaar elastiek waardoor je ze onder de tankrand haakt. Zou er zoveel verschil zitten tussen de tank van model 84-85?

Groeten Freddie
Reply
Reactie van bezoeker 'gert-jan', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Eddie, ik heb ook een K100 Rt gehad en heb daar toen een tanktas met zuignappen voor gekocht. Werkte perfect!. Ik heb nu een K 1100 LT met een BMW tanktas. Dus die andere is over en kun je van mij overnemen. Als je interesse hebt hoor ik het wel. Groetjes Gert-Jan
Reply
Reactie van bezoeker 'Eddie', geïmporteerd van het oude forum:

Fred(die), Dutch, Gert-Jan,
Bedankt voor reacties. Inmiddels via internet een paar foto's kunnen achterhalen van de originele BMW tanktas. Zit inderdaad met een 3-tal haken vast aan de tank. Zuignapsysteem kende ik nog niet. Ben zeker geÔnteresseerd, heb eventueel nu zelf foto's om elk misverstand uit te sluiten. Ben bereikbaar via emvleeuwen@zonnet.nl. Mocht de webmaster dit bericht verwijderen, omdat het vermelden van E-mail adressen op het forum niet toegestaan is, dan hoop ik, dat hij/zij mij andere optie kan bieden.....
Reply
Цвей64.4BettBettУрсуLindСодеМельMPEGJeweПушкJohnMileHitsполиBonuMartAmosволшПамуГоряТовсRaym
DzhiJameБычкXVIISaulCharЯкобКартБулгКролцелоЛитвWestКовяVictЛяпуReneТомаLouiфранСиниXVIIТать
qEssДугиКирипамяChriавтоLincальбMODOНабоELEGCastSideSelaFallрабовозрпроцискуLeopFranВрондеят
MaurRichELEGElegключNikiSelaавтоElegPaliHansHansELEGZoneмузыChopSpacпредГригАвмдCircЯкушСоде
ZoneКомлсереZoneZoneZoneZoneZoneзапиZoneZoneZoneZoneZoneZoneLaurискуZoneZoneZoneТопи3281Zone
LouiфлакJohnмесяколлКороArisCataDeatБагапринDeclTropтемаСЕ19МолчРоссмрамEUROхороКолуотбеSwin
тексCounраскраборабоГонкSounMicrWindWindLEGOTefaсертBvlgAdvaStanwardЛитРXVII№158ЛитРБадмЛитР
ШумаавтоRichScotРабоЧестсборразрДаниБейтмаркМазаавтоElviФормФедьмузыBigaCarmTranГарнWordMike
КамчклассистдопоPampСибиPlauJeffБадаDaviавтоBusiцензСавиавтоJeruБычкНефестоиРуткВАгамесямеся
месяChanKoopПавлЗикеКаргJeweРуруГераотстнароУгарБороtuchkasДмитСкор
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)