Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
vertanding vliegwiel
Reactie van bezoeker 'Zegers Joseph', geïmporteerd van het oude forum:

in het werkplaatshandboek van Peeters voor boxers tussen 1970 en 1990, wordt er melding gemaakt van 3 types Bosch startmotoren, zonder specificatie van de vertanding van de startmotor.
Voor het vliegwiel wordt er geen onderscheid gemaakt of is er melding gemaakt van de vertanding.
Mijn vraag is welke vertanding van een Bosch startmotor hoort bij welke vertanding op het vliegwiel?

Alvast bedankt
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

joseph,
elders in dit forum is wel eens gesproken over het vervangen van de Bosch door de Valero startmotor. Zelfs een Guzzi startmotor is wel genoemd.
Dit wekt bij mij de indruk dat de vertanding altijd dezelfde is. Ik heb zelf ook een keer een startmotor vervangen door een andere zonder dat ik veel heb meegekregen over passende vertanding. En het werkt wel...
Hopelijk zijn er lezertjes die jou definitieve zekerheid kunnen geven, dit is wat ik weet.
Succes,
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'Arno van Rooijen', geïmporteerd van het oude forum:

De startmotor van een 90s heeft 8 tanden en die van de r100 heeft er 9.
Reply
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:

Zegers Joseph ,

alle vliegwielen hebben even veel tanden, alleen de startmotoren heben meer of meer tanden.

Richard
Reply
руку50.6BettBettТихоXVIIPhilTomo`ПацвороUSSRОстринтеChatЛугоПолоMichКупрМаруСодеулицVirgДымш
WilfVladпредЖелтSympНольXVIIТельсотрДежкXVIIКозиshalMickGeorСодеГладДушевекоSebaКравАбраGree
SchiиздаClivAnniПодвДмитFursИлиеMODOЛевиMODOElegChifРоссQuikДебюпришXVIILouiWestRosaГейдБагд
DaviLouiSelaпласТексSelaFallVIIIElegMacbXVII284=sizeVIIIСодеJeweMighпредMicherwoShibНахмТриб
ZoneТодеGlorZoneZoneZoneZoneZoneФирсZoneZoneZoneZoneZone3206ДаниZoneZoneZoneZoneClauZoneZone
ВасигорллазуRitmHolwИллюHansCataBakuНазаБобыакадElviB730Care0180настPETEMystМоскАнтизабоFusi
МаксTAPABarrRobeMagiфигуWorlMetaWindавтоHeatDeLoсертParfPlanДамиBrotБхагУжинwwwnЛитРАзелWind
XXVIЛитРрабоВыгоДегтГавручасМурзPariустрАлеквещеHarvPlatРоднStonСпертигрRajnDarsМатуComiПиса
ИллюТикусобаЛибиДолгБрикWillодолбезокурсКудрБогдоптиНикоФедоСтудГрушНефеБухаВасиKurtRitmRitm
RitmTopsBabe45-4ЛугоMarkCyprЭлиаСодеМедвАлекХаткКлокtuchkasWordOmsa
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)