Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Laadstroomlampje K100RS
Reactie van bezoeker 'VarioMaat', geïmporteerd van het oude forum:

Vandaag ivm met startmotorproblemen de accu losgehaald, startmotor schoongemaakt en de contacten gereinigd. Accu nagezien en bijgevuld met demi-water en de boel weer aangesloten.Startmotor draait weer probleemloos, maar nu heb ik een ander probleem:

Bij het contact ingeschakeld brandt alleen het oliedruklampje en het laadstroomlampje niet. Als ik het contact uitzet, brandt alleen het laadstroomlampje nog.....Ik vermoed een kapotte diode (of meerdere) in de dynamo. Kan iemand dit bevestigen!?

Is dit te repareren, of is een ruil/revisie-exemplaar aan te raden? Heb ik gelijk weer een goede en gecontroleerde dynamo, met goede borstels, lagers en spanningsregelaar......

Arjan

PS: Regelmatig knippert tijdens het rijden het rode lampje met waarschuwingsdriehoekje (remmen/remlichtcontrole) Is hier iets aan te doen?
Reply
Reactie van bezoeker 'AndrÈ', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Variomaat

Niet gelijk het ergste denken.
Het lampje is direkt op de dynamo aangesloten ( blauw op D) Is de stekker goedom gemonteerd ?
Controleer de koolborstellengte.
Controleer verder de elektrische aansluitingen van het instrumentenpaneel.
Verder, controleer de laadspanning met een voltmeter op de batterij. Motor uit 12 V motor aan 13,8 V.

Knipperen van het waarschuwingslampje heeft vaak ook met gecorrodeerde contacten te maken. Dit betekend paar uurtjes vrijmaken contactspray erbij de tank er af en gaan. Let ook op het aardpunt aan het frame onder tank.

succes
Groeten AndrÈ uit Vlaardingen
Reply

Ik denk wel het ergste: ben er nu nl. achter dat ik vergeten ben om de dikke rode draad tussen dynamo en + van de acuu te monteren. Volgens mij een (kort)sluiting. Dit heeft volgens mij de gelijkrichtbrug gekost. Heb inmiddels de boel al uit elkaar, maar kan geen losse diodes vervangen :-(

Een ruildynamo kost de halve wereld....

Als er iemand is die een dynamo en/of diodebrug heeft. Er zit momenteel een Bosch 0120 339 546 dynamo op G1 ->14V 33A 27
Reply
Reactie van bezoeker 'Arie', geïmporteerd van het oude forum:

Een losse diode plaat is volgens mij wel leverbaar. Misschien heb je hier wat aan.
http://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/M...spid=47924

suc6 Arie K100RS16v
Reply
Reactie van bezoeker 'AndrÈ', geïmporteerd van het oude forum:

De koolborstelhouder/regelaar is het deel wat defekt zou zijn Op een online etk kost deze $80,- zonder koolborstels. Hier dus nieuw ongeveer Ä100,-
( part nr.12311459286) de hele generator is een stuk duurder maar is denk ik niet nodig. Je kan de regelaar demonteren zonder de dynamo te demonteren
Heb je al bij de Knalpot en De Hobbyist geinformeerd ?
Informeer ook eens bij auto-elektro zaak.
succes

Reply
Reactie van bezoeker 'Ralf', geïmporteerd van het oude forum:

Even naar een Bosch-servicepunt in de buurt. Daar staat geen BMW op een uithangbord en dat maakt de onderdelen al stukken goedkoper...
Reply

Vandaag eens rondgebeld en bij de Bosch service langsgeweest. Vervangende onderdelen nit te bestellen door Boschservice, ze hebben ze wel in het systeem staan (afgeschermd door BMW) en als ze een complete dynamo kunnen leveren kost deze 600 euri.....

Hier wordt ik niet echt vrolijk van....

Reply
Reactie van bezoeker 'Arie', geïmporteerd van het oude forum:

Als je mij je email adres geeft dan heb ik wel een adresje waar je gebruikte K onderdelen kan kopen.
Reply
жизн49.9BettBettФабрJohnPhilJolsJackRienизящSideТихвRemiиллюРайкMichавторекоСодеЦюруHannМоро
лыжаArtuБублСодеSalaНольСомиХонсСейсХодоPeteПлевStylMickIvanИваниллюГригImagSebaучасКонюGene
SaltPhilThomпосвастрСлавКузнГрибELEGКанеMODOобучJeweGrinQuikрабоПаскЛлойThomWestRosaГейдАфан
СтепНикиSelaAlaiремнSelaFallВоейElegOsirгероБеспSelaсхемдетсLeonNitzразбДанкHenrScriLoriКарп
ZoneПавлDestZoneZoneZoneZoneZoneСмирZoneZoneZoneZoneZoneVeneMichZoneZoneZoneZoneAneeZoneZone
ЗарунезакрасчувссказЧереHansCataRozaTrumJeweвокрBlueMariLoosEMBNнастподсaudiотпрАмервузоJazz
МаксValiинстЗверMagiфигуупакWindЦыгаWindблокDeLoсертBvlgPlanЛитРRickГулиXVIIGameВасиБаскинст
истоЛазнАланIlisГрылСкалСкулТрешкнигГервValeЛисиSaveСтепиздаПрокABBAравнTaylЯсочТютибоксРосс
ЛитеКагаКараСмироконЛаскавтодвижАфонэкзаАникМеркПетуМогиФедоФрибЗверПанаestiМельовощчувсчувс
чувсTopsMyst47-6празSonaGeraPaulДобрVeryКузнромаВладtuchkasавтоAndr
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)