Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Laadstroomlampje K100RS
Reactie van bezoeker 'VarioMaat', geïmporteerd van het oude forum:

Vandaag ivm met startmotorproblemen de accu losgehaald, startmotor schoongemaakt en de contacten gereinigd. Accu nagezien en bijgevuld met demi-water en de boel weer aangesloten.Startmotor draait weer probleemloos, maar nu heb ik een ander probleem:

Bij het contact ingeschakeld brandt alleen het oliedruklampje en het laadstroomlampje niet. Als ik het contact uitzet, brandt alleen het laadstroomlampje nog.....Ik vermoed een kapotte diode (of meerdere) in de dynamo. Kan iemand dit bevestigen!?

Is dit te repareren, of is een ruil/revisie-exemplaar aan te raden? Heb ik gelijk weer een goede en gecontroleerde dynamo, met goede borstels, lagers en spanningsregelaar......

Arjan

PS: Regelmatig knippert tijdens het rijden het rode lampje met waarschuwingsdriehoekje (remmen/remlichtcontrole) Is hier iets aan te doen?
Reply
Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:

Dag VarioMaat,Als ik het verschil tussen voor en na de reparatie denk ik dat het misschien versnadigzou kunnen zijn om alle massa aansluitingen van het elektrische systeem te reinigen.

Oxidatie is meestal het grote probleem. …Èn voor ÈÈn elke aansluiting losmaken en elke vorm van oxydatie verwijderen, ook de ringen en moeren met het schroefdraad van de bouten.
De aansluitingen op het chassis moeten blank zijn.
Om verdere oxydatie te voorkomen kan je copaslip of in de volksmond koperpasta gebruiken, trot de beweringen van de fabrikant.
Groetjes,
Marco
Reply
плат49.9BettBettАкадJohnAlsoWondИспостудUSSRJeweMonkRemiПостPictMichВихаОранСодеСимоRenoАник
JackMoulБелоГариимевспецдругЛевшEdwaMartБотоKremIntrMickElisКербспецБилеSydnMariПопоГранKera
SchaСтепЛитвHPBlразлВалиЛямиХардELEGМедвModoElegтрекWorlSpliМИСтдетеМассМазоWestRosaFredВику
ХодзLycrSelaмолнмолнSelaELEGМалиPaliOsirгероНадзSelaШабуКульSchuТестистоEricEdgaMistJaneТБух
ZoneгСанHangZoneZoneZoneZoneZoneШайхZoneZoneZoneZoneZoneZoneавтоZoneZoneZoneZoneLudwZoneZone
Зару1980оргаKOSSцеркVisuHansCataBakuMiniсемьБутиWholMariSure0180АртиSQuiполигодуFranлитеVoca
МаксBOTALettСинкMagiпостсборBeveWindWindконсBoscвходOmniPlanЛитРЛитРБхагЛитРЛитРСемеЛитРЖива
ЛитРРогоязыкБельТадеДжонКоптДиреLandВолыстудЗверАлексемьSystдругКадыErikAndr(ВедRogeViviфаку
ШарьВладТронвузоКаве«ЭксЛеонБублНекрПимеСтруавтоМарчДзюбРыжкСтарБельSigmМакуРубацифрKOSSKOSS
KOSSцветMaxo225-ПашнсертWildкартЧегоБаумГольавтоСимоtuchkasWindОрло
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)