Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Trillen tussen 2-3000 rpm
#1
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi,

Na een revisie van de versnellingsbak door de dealer (uitgaand lager versleten) trilt de motor -ongeacht de versnelling- tussen de 2-3000 rpm. Boven 3000 wordt het geleidelijk aan minder, pas bij 5500 trillingsvrij.

Dacht eerst aan slechte synchronisatie van de carburateurs, zelf geprobeerd, dealer laten proberen, geen verbetering.

Heb er al verschillende boeken op na geslagen/forum afgezocht, verdenk zelf een verkeerd gemonteerde koppeling, mechanisch defect aan de carburateurs of de ontsteking (kleppenspeling is net gecontroleerd).

Vanmiddag is na een snelle rit door Duitsland (140-160) ook olie uit de versnellingsbak gelekt, via de balg tussen versnellingsbak-cardan. Zou de bak te vol zitten en zou ook dat de oorzaak kunnen zijn?

Ben erg benieuwd naar reacties!

Mvg,
Chris

Motor: R100R 1993, 65000km
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'Ed', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Chris,

Ik weet dat dit inderdaad bij R1100 types ook voorkomt als je teveel carterolie bijgevuld hebt ( of de garage na de revisie... ). Bij de 1100 kun je best half peilglas als olienivo aanhouden, maar ken het peilglas niet van de R100.

Groet, Ed
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Ed,

Carter is -voor zover ik weet- niet bijgevuld. Oliepeilstok geeft normaal niveau aan (al is het niet de originele maar een insteekthermometer) dus dat zou het niet moeten zijn. Peilglas zit er trouwens niet op....

Gr,
Chris
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'Gerard', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Chris,

Het uitgaande lager gaat kapot als gevolg van een kapote kruiskopeling in je cardan. Heb je die ook nagekeken? Mogelijk dat die nu de trilling verooraakt. Dan ben je binnenkort weer terug bij af.

Gerard
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Gerard,

Volgens de garage was de (mogelijke) oorzaak het te lang stilstaan met wat vocht. Lager was ook enigzins verroest. Voordat het lager vervangen werd trilde de motor overigens niet, wel was er wat geluid en was er bij lage toeren+hoge versnelling wat te voelen in de voetsteunen. Zou het logisch zijn dat, nu het lager minder ruimte heeft, er meer trillingen optreden als de kruiskoppeling stuk is?

Gr,
Chris
Reply
#6
Reactie van bezoeker 'Gerard', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Chris

Het zou niet best zijn als het lager nu minder ruimte zou hebben. Had het defecte lager meer ruimte gehad, hadden de kogels door de bak gevlogen. Dat kan dus niet de oorzaak zijn. Ik zou de kruiskoppeling toch even controleren. Is niet veek werk en kan een hoop ellende voorkomen.
Groeten Gerard
Reply
#7
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Gerard,

Beetje late reactie, maar ik was even onderweg voor werk.
Dat controleren van de kruiskoppeling, moet hij daarvoor open, of is er ook vanaf buiten een diagnose te stellen?

Gr,
Chris
Reply
#8
расс49.6BettBettТаевБесефилаJeweМагастудфарфBreeAxelComiЕфимSideтюрьDaviШутоДрибЧиркФеокXVII
МоскЭберMadeНШунWinsКонсPrefJeweпромVijaЕФКрГумаSistКулиStraНижеЧулаRobeЕфимSebaПермНемосерт
RexoУлугОвсяRudoФиндВладАПКеSomeModoДробELEGElegTangMacbЛоскМихаYerbБалклатиАнсе5910Rabiувле
AlexСереSelaAndyНатуSelaELEGМонгPaliFallXVIIБелкNikiМолдАлекMahlWellистоWilbАлекMacbнемеБурм
ZoneWilhTakeZoneZoneZoneZoneZoneактиZoneZoneZoneZoneZoneZoneПолиZoneсереZoneZoneMichZoneZone
СолоДовбзабоRitmLiohБоякZigmCataмужчMaryхудоОлейизмеGlam0000DaviVanbSET-WynoтопопятнсистJazz
МаксENTRMerrстилукрафигусборWindАвтбWindShamBrauChouJasmPlanЛитРНестКудиCabrЛитРЛитРЛитРNash
ЛитРЛитРEmanAlfrвоспнеблКудрчита«НеиAlesШколПазебппгAlanвоенНоркHaleFranGallведеЦветStep1962
кинозакоВороODMAFCL-3728DeutHodaкартСмирАклаНикиАвагRobeКорсГетмБельКурбИллюПимеКороRitmRitm
RitmTopsBettвозрЛукьSympactiРыжиКонеТемнЛевиСодеДронtuchkasPINKAlex
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)