06-12-2005, 09:31 PM
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi,
Na een revisie van de versnellingsbak door de dealer (uitgaand lager versleten) trilt de motor -ongeacht de versnelling- tussen de 2-3000 rpm. Boven 3000 wordt het geleidelijk aan minder, pas bij 5500 trillingsvrij.
Dacht eerst aan slechte synchronisatie van de carburateurs, zelf geprobeerd, dealer laten proberen, geen verbetering.
Heb er al verschillende boeken op na geslagen/forum afgezocht, verdenk zelf een verkeerd gemonteerde koppeling, mechanisch defect aan de carburateurs of de ontsteking (kleppenspeling is net gecontroleerd).
Vanmiddag is na een snelle rit door Duitsland (140-160) ook olie uit de versnellingsbak gelekt, via de balg tussen versnellingsbak-cardan. Zou de bak te vol zitten en zou ook dat de oorzaak kunnen zijn?
Ben erg benieuwd naar reacties!
Mvg,
Chris
Motor: R100R 1993, 65000km
Hoi,
Na een revisie van de versnellingsbak door de dealer (uitgaand lager versleten) trilt de motor -ongeacht de versnelling- tussen de 2-3000 rpm. Boven 3000 wordt het geleidelijk aan minder, pas bij 5500 trillingsvrij.
Dacht eerst aan slechte synchronisatie van de carburateurs, zelf geprobeerd, dealer laten proberen, geen verbetering.
Heb er al verschillende boeken op na geslagen/forum afgezocht, verdenk zelf een verkeerd gemonteerde koppeling, mechanisch defect aan de carburateurs of de ontsteking (kleppenspeling is net gecontroleerd).
Vanmiddag is na een snelle rit door Duitsland (140-160) ook olie uit de versnellingsbak gelekt, via de balg tussen versnellingsbak-cardan. Zou de bak te vol zitten en zou ook dat de oorzaak kunnen zijn?
Ben erg benieuwd naar reacties!
Mvg,
Chris
Motor: R100R 1993, 65000km