Reactie van bezoeker 'Ed', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo Ad,
Ik hoop dat je niet tevergeefs al die moeite doet om de TPS open te maken. Je moet daarna namelijk alsnog naar de dealer om de TPS positie goed af te laten stellen ( of evt. zelf een diagnosetester bouwen, zie hieronder ).
Voor de geinteresseerden heb ik o.a. de datasheet/aansluitinfo van de TPS. Verder kun je het schema, foto's van de opbouw en een gebruikshandleiding per E-mail krijgen van een zelfbouw synchrotester voor de R1100-serie.
De tester geeft de Motronic MA2.2 foutcodes, ABS foutcodes en de optimale TPS positie en is daarbij zeer eenvoudig opgebouwd !.
Stuur een E-mail naar pa1ew@home.nl, dit is het eenvoudigste en mochten er vragen zijn dan hoor ik het wel.
Groeten, Ed
Reactie van bezoeker 'Philip', geïmporteerd van het oude forum:
ik bezit zo'n tester en deze gaf geen tps-fout aan (wel nadat deze afgekoppeld geweest was (code 1215 geloof ik) Het fenomeen dat zich in mijn geval voordeed was geen defecte TPS, wel een TPS die niet meer de juiste weerstandscurve had, probeer die curve niet te meten want er zit geen logica in.Er zijn meerdere koolstofbaantjes die in serie gezet worden, ze worden dan ook nog eens breder en smaller. Ik heb mijn meetwaarden thuis nog wel liggen,alsook foto's van de opengewerkte TPS.
het zou vooral bij autostrademoto's voorkomen, omdat deze steeds hetzelfde gebied van de TPS gebruiken.
philip K11RS
Reactie van bezoeker 'Ad', geïmporteerd van het oude forum:
Heren,
Mijn probleem lijkt opgelost. Ik heb, zoals Philip beschreven heeft, de TPS opengepeutert en schoongemaakt. Vervolgens met plakband dichtgemaakt en teruggezet. Ik hoef niet bij de dealer langs want vÛÛr demontage heb ik het voltage op het linkse pennetje gemeten, volgens Ed zijn methode. Op deze waarde heb ik de TPS terug gezet en hij loopt als een trein. Vanaf 3500 toeren volgas zonder sputteren of inhouden. Misschien juich ik te vroeg maar het ziet er goed uit.
Bedankt voor de respons,
Ad
Reactie van bezoeker 'Ed', geïmporteerd van het oude forum:
Beste Ad,
Goed dat je het probleem nu gevonden hebt en uiteindelijk toch in de TPS zat. Ik probeer zelf meestal de minst ingrijpende handelingen, maar in dit geval moest blijkbaar toch " de bijl erin".
Ik kwam er vandaag achter dat er een nummering 1 .. 4 op de TPS staat ( niet diep genoeg gebukt... ) en die bleek net omgekeerd met die ik eerder gebruikte op 20-06. Dit kan dus verwarrend zijn, keer gewoon de volgorde 1 .. 4 in mijn verhaaltje om, dan klopt alles.
De informatie over de TPS en de diagnosetester moet ik nog even verzamelen om dan te versturen naar degene die me gemaild hebben. Misschien dat ik t.z.t. alles op een eigen website ga zetten. Zo heb ikzelf veel van anderen kunnen leren en kun je ook iets terug doen voor weer anderen.
Ik ben in elk geval ook blij hier iets van geleerd te hebben ( best prima die Forums, toch !! )
Groeten, Ed
Reactie van bezoeker 'Ed Warnier', geïmporteerd van het oude forum:
Ik lees zo mijn vorige berichten en zie dat ik op 22-06 per ongeluk info beschrijf voor een SYNCHRO-tester. Deze heb ik welliswaar ook, maar ik bedoelde, in samenhang met het onderwerp, een R1100 DIAGNOSE- tester. De bouwbeschrijving is nu compleet en de handleiding spoedig ook.
Ed R1100R