Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
de bobine heeft het gedaan!
Reactie van bezoeker 'Dolf', geïmporteerd van het oude forum:

Dag allemaal. Mijn R65 kreeg steeds meer 'Aussetzer' totdat de vonken echt op waren. Alles doorgemeten met een goeie AVO. Niks. Alle waardes conform het boek en nergens rook. Alles stelselmatig vervangen met spul dat ff van Ralfs fiets af kon. NIKS. Voor de zekerheid nog ff een andere (geen BMW) bobine er over gehangen. NIKS. Een lijntje van de accu naar de bobine. NIKS. Hall ding vervangen ga maar door.. En telkens die bobine door blijven meten die precies aanmgaf wat hij moest aangeven. Ten langen leste toch ook die bobine vervangen door een echte andere BMW bobine. Alle ellende voorbij. de goede originele bobine was niet goed. Waarom gaf hij dan wel de boekwaardes bij het meten
Reply
Reactie van bezoeker 'Math', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Dolf, zover ik op de hoogte ben (hoofdzakelijk door gesprekken op dit forum) kun je alleen het gedeelte van de bobine doormeten tussen de +15 en de - aansluiting. De weerstand in dit gedeelte kan goed zijn maar het hoogspanningsgedeelte, lees, dat waar de bougiekabel in zit. Deze is wel te meten maar dan moet je speciaal gereedschap hebben waarbij je de vonklengte kunt bepalen, maar zelfs dat zegt niet zo heel veel. Een slechte bobine gaat vaak pas problemen opleveren als hij warm is. Ruilen met een goede bobine is vaak de eenvoudigste oplossing.

Math
Reply
Reactie van bezoeker 'Jacob', geïmporteerd van het oude forum:

Een voltmeter werkt met laagspanning waardoor weerstand en dergelijke goed te meten zijn maar nog niets over hoogspannings gedrag zegt.

Zie met maar als de bliksem. Als je een negen volt batterij in de lucht houdt gebeurd er niets. En met tientallen kilovolts heb je ineens wel geleiding terwijl de lucht niet anders is geworden.
Reply

Kijk, hoogspanning rules dus...
Gisteren met het Beest met vonken en al ff langs geweest bij plaatsgenoot Theo Terwel. Skoop er over. Meters aan de karpjes... Mooimooimooi! Hij loopt weer als een BMW waardig is! ( en mijn Herculesje doet het ook weer!)

Groeten en bedankt voor de raad en advies
Dolf
Reply
Reactie van bezoeker 'Ralf', geïmporteerd van het oude forum:

Zijn die schotjes nou al uit de uitlaten "gevallen" Dolf?
Reply

Nee hoor! Ik hou de zaak 'Original'. De uitlaten zijn BSM universeel megafoonvormige dempers waarvan de lokale motordump Gekra er nog een nest van had liggen. Ik had oud model voorbochten gescoord dus mijn 87er uitlaatsysyeem met DNEPR voorbochten paste niet meer. Met de BSM pijpen loopr de BMW voorbeeldig na afstellen. Omdat de de befaamde BMW-knik missen staan ze alleen wat naar buiten. Maar dat missttaat niet.
Reply
своя23.4BettBettвузоLoseПироPatrМагаJeweхрамУотеNoahdepiврач1930JoseКондАбраШавлСтепKaseШахм
WorkPascDeboEdgaMatiСтепЛисяEdwaGoogGautПодввстрKeepMechbossДьякисслDougNiveспекКоропрофсерт
WingCotoRobeтомоKennСодеСодеОглаELEGиллюModoElegChasADIOQuikВостWelkпамяRobeHansOmsaсертПлех
PierсертTraiБабаElegWeniELEGИллюPaliOsirПроннароNikiTambИванCureXVIIделоMcBaЛаньAdioJohnПоли
ZoneНогиВергqZenZoneZoneZoneZoneinquZoneZoneZoneZoneZoneZoneНовиR3A0ZoneZoneZoneGustZoneZone
ПетунаобВоскMPEGхороптицKronграмDigiТихоДранСодеиздаMariHallStriMistкамнBlueначаКамбвузоFunk
МаксFlatCreaиздеэффефигуChrywwwradvaавтоBricsupeсертсертRoyaКрысЛитРХоруTheoSileЛитРМалаКали
ScorЛесиRobePeteписаМакоЗайцФилиЛитеVIIIEricYevgФигуSnakНечипослSpahСтавChucdazzJohnJaneИнге
словВолоавтоЗубародиТарапостСкориздакурсЗайцМороHennФомиПопоVendМелеJeweШкляДолиЗверMPEGMPEG
MPEG16,5StevВасюавтоWhenвозрSticHickЛибеИвашSoulWindtuchkasАтлаИндо
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)