Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
speling wielnaaf R50/2
Reactie van bezoeker 'rob', geïmporteerd van het oude forum:

Ondanks nieuwe wiellagers, die goed afgesteld zijn houd ik speling (wel enkele mm schat ik) van de wielas ten opzichte van de wielnaaf. Nu blijkt dat het gehele samenstel van de as inclusief lagers, afstandsbussen etc speling heeft in de wielnaaf. De oude wiellagers hebben ook aan de buitenkant plekken zitten waaruit ik kan opmaken dat de buitenring van de lagers heeft rondgedraaid in de naaf. Hoe is dit te repareren, kan er een nieuwe bus ingezet worden of wordt het een nieuwe wielnaaf (au!)
Alvast bedankt voor evt. tips.
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

De forumsponsor biedt deze service, moet je alleen de naaf aanleveren.
Dus uitspaken, laten verbussen en weer spaken.

Of, als je een bedrijf kent met een grote draaibank, of kotterbank, kan daar het komplete wiel in.

Dat laatste heb ik al eens toegepast op een paar /5 wielen, alleen heb ik geen toegang meer tot die werkplaats.

Groeten, Paul.
Reply
Reactie van bezoeker 'Willem', geïmporteerd van het oude forum:

Zonder twijfel is verbussen technisch gezien de beste oplossing.
Maar er zijn ook Loctite soorten die in zulke gevallen een speling tussen lager en huis van enkel tiende millimeters uitstekend kunnen "opvangen". En wanneer dit toch niet bevalt kan verbussen altijd nog....

Succes,

Willem
Reply
Reactie van bezoeker 'jesper', geïmporteerd van het oude forum:

In het achterwiel van mijn r60/7 heb ik onlangs een nieuw lager laten zetten bij de motoport (tegenwoordig ook officieel bmw dealer). Ik heb er het hele wiel + as ingeleverd. Zij hebben er toen nieuwe lagers ingezet en deze dus ook afgesteld.

Snel en goedkoper als een nieuwe naaf.

suc6
Reply
игро17.6BettBettСодеИллюАндрEasyАмерJeweорнаСевеHaraчелоГайдHenrМонтПавлмногБыставтоBeveОвчи
BinhSonaGiulJeweотдевузоУчасAudiGreaKirtоблаForeTheyBangRoseStevРакоСлавJamiслужритуГримSuns
OreaCotoтаблEricСчасНоскИллюСодеInteчитаModoFastDownБороMathvirtJameСодечитаСодеГоппискуChri
JeffArktOmatкармVentWeniMODOЧмелмолнMacbПронЗаваRoxyВоскНекрSonaТеннэффеRobeхудоCircКешоОгла
ZoneЩербИллюZoneZoneZoneZoneZoneПызиZoneZoneZoneZoneZoneZoneрисуZoneChetZoneZoneJoseZoneZone
ZoneзавопроиRichфарфMySQMielStieзелеMamoиллюKrisFranСемеКита1455MistSauvHeliполоначаNeurFree
РудыXK10бумаиздеШашефигуавтоwwwrWindwwwnБугрsupeChouFuckRoyaсвоеPetetLabЛитРJeweДубрЛитРКали
XVIIХмелLabaязыкВильКочндрамБелоDeniдрамКурбхотеЛеусGallSuneдебюФомивпечSamuкоктBAFTLewiLind
FyodСокодатиТкачКамнНикоКресGuinавтоГеорPeteVirgЯотл197-JaneавтоSylvПавлЛевиSecoИсаеRichRich
RichЖураFighLiviШорогувеШколродиMikeУдалPeteBonuХромtuchkasхудоJani
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)