Posts: 5,348
Threads: 5,346
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
Reactie van bezoeker 'Gerard Fransen', geïmporteerd van het oude forum:
Ik dacht door het vernieuwen van de vrijstandschakelar van de olielekage af te zijn, maar niets is minder waar.
Tot nu toe druppelt er nog steeds olie uit mijn versnellingsbak. Bij de schakelaar lijkt alles droog.
Heeft iemand een tip?
Reactie van bezoeker 'Ton Nijkamp', geïmporteerd van het oude forum:
Gerard,
Lekt de aftapplug dan?
Of is het motorolie? Het kan zijn dat de achterste kruskaskeerring lekt. In dat geval zeker vervangen, want wordt zeker niet minder en ook de koppeling wordt dan bedreigd. Je kan het verschil tussen versnellingsbakolie en motorolie goed ruiken. Motorolie ruikt wat naar zwavel.
Succes,
Ton
Reactie van bezoeker 'Ton Nijkamp', geïmporteerd van het oude forum:
Gerard,
De vulplug is dus verdacht. Ik zou de vulplug goed ontvetten, nieuwe afdichtring plaatsen en de schroefdraad voorzien van een beetje vloeibare pakking (b.v. Hylomar). Om te voorkomen dat de vloeibare pakking meteen bij de montage al verloren gaat, de motor naar rechts laten hellen, b.v. met medewerking van een geduldige buurman. Maak dan meteen de inwendige draad zo goed mogelijk vetvrij. Plug erin en duimen maar dat dit afdoende helpt.
Succes,
Ton