Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'Storms Luc', geïmporteerd van het oude forum:
Ik bezit een oude Engelse politiemotor, een R 100 RT uit 1989. De snelheidsaanduiding is uiteraard in mijlen. Is er een manier om hier kilometeraanduiding van te maken ? De teller hoeft niet gewijzigd te worden maar de snelheidsmeter zou handig zijn met de talrijke snelheidscontroles tegenwoordig!
Reactie van bezoeker 'Hans L.', geïmporteerd van het oude forum:
Ik had op mijn R75/7 ook een Engelse mijlenteller. VÛÛrdat die de geest gaf (en nu vervangen is door een Km teller) had ik stickers op het glas geplakt. Niet zo fraai, maar ja...
Reactie van bezoeker 'Maart', geïmporteerd van het oude forum:
Je kan een fietscomputer op je motor zetten, dan heb je een moderne digitale uitlezing in echte kilometers.
Of, (als je kan rekenen een landmijl is 1,6 Km) kan je van rood plakband smalle reepjes knippen, om die op bepaalde plaatsen op je Km teller te plakken! Bijv. bij 50 Km/ uur enz. enz. enz.
Reactie van bezoeker 'Robert', geïmporteerd van het oude forum:
Piloten moeten snel en veel kunnen hoofdrekenen, die werken ook vaak met miles, en nm's, voor ons op de autoweg zijn 50, 80. 120, 70, km/uur belangrijke snelhe-den! Uit het hoofd leren van "50 : 1.6 = 31.25 / 80 : 1.6
120: 1.6 = 75 miles" moet toch niet zo moeilijk zijn!
Reactie van bezoeker 'Hans. L', geïmporteerd van het oude forum:
Maar dan moeten ze niet bij de NASA werken. Die haalden bij een kostbare Marssonde US mijlen en KM door elkaar. Gevolg: de sonde is op weg naar Infinity and beyond... :-)
Tijdens het verkeer zou ik niet vertrouwen op mijn rekenkust en geheugen.
Reactie van bezoeker 'Kees', geïmporteerd van het oude forum:
Piloten werken volgens mij met zeemijlen en die zijn 1.8 km
Reactie van bezoeker 'Robin', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo
Ik heb zelf een Engelse K100 RS uit 1986
maar onder de mijlen aanduiding staat een kleinere cirkel met kilometers.
De landmijl is 1,6 kilometer
Groetjes Robin
Reactie van bezoeker 'Robert', geïmporteerd van het oude forum:
Vliegeniers werken met Nautishe miles = 1.8 maar voor autowegen gebruiken ze land miles 1.6 !
Groet Robert.
Reactie van bezoeker 'Dirk', geïmporteerd van het oude forum:
Luc,allemaal leuke reacties maar geen enkele die iets doet met het probleem. Kan een R100 kilometerteller wel of niet uitgerust worden met een ombouwset van MIJLEN naar KILOMETERS. Ik vind het forum enkel dienen voor mensen die reacties geven die echt bruikbaar zijn door de vraagsteller en niet zoals hier momenteel op deze vraag antwoord wordt gegeven, ik denk dat daar wel andere sites voor te vinden zijn.
Zelf heb ik mijn huidige Engelse K1100RS uitgerust met een ombouwsetje voor KM-aanduiding. Dit bestond uit een tweetal tandradjes en een KM onderlegplaat. Misschien dat iemand weet of dit ook bestaat voor de vraagsteller, dusvoor een R100.
Luc, misschien moet je nou toch maar die gedroomde R1100RT kopen om eindelijk te weten hoe snel je rijdt.
groeten je broer Dirk