Posts: 5,348
Threads: 5,346
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
Reactie van bezoeker 'John', geïmporteerd van het oude forum:
Ik heb sinds kort een r80 en als de motor warm is en ik geef gas en draai vervolgens het gas dicht dan duurt het een seconde of 10 voordat hij terug zakt naar stationair. Als hij koud is doet hij het normaal. De gaskabels al na gekeken die zijn prima. Heeft iemand een idee?
Reactie van bezoeker 'Frans D.', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi John,
Je noemt niet het bouwjaar en de km stand. Als het een type is met electronische ontsteking en km stand van rond de 100dkm., dan lijkt het erop, dat de veertjes van de mechanische vervroeger zijn uitgerekt. Bij warme motor en laag toerental is de voorontsteking te vroeg, waardoor verhoogd toerental. Bij de Hobbyist kun je de veertjes kopen. Klus is niet moeilijk, maar wel precies.
Succes,
Frans
Reactie van bezoeker 'Peter v Oossanen', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi,
ik had ook zoiets bij mijn r45, koud liep hij normaal, warm te hoog. Nadat ik de carb. synch. had gesteld en het stat. mengsel goed afgeregeld had was dit over, tuurlijk wel doen met lekker warme motor.
grt, peter
Reactie van bezoeker 'John', geïmporteerd van het oude forum:
Ik was ff te snel met het versturen van het bericht, vandaar dat er wat gegevens ontbraken. Het is een R80st
uit 1984 met 70000 km. Hij heeft een electronische ontst.
en een dubbele bing const. vac. Het verhoogd toerental is ongeveer 2500 rpm. Ik weet niet of dat zo hoog komt met een te vroege voorontsteking. Ik heb kort geleden de carb. sync. afgesteld misschien was de motor wel te koud. Ik had de motor een paar minuten laten draaien maar misschien is het handiger om toch gewoon een stuk te rijden. Ik was bang dat hij anders te warm werd i.v.m geen koeling. Ik ga het in ieder geval nog een keer doen en kan altijd nog die veertjes gaan vervangen als het dan nog niet goed is. Bedankt voor de snelle reacties, ik hou jullie op de hoogte.
Gr. John
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi.
Kijk ook eens of er geen valse lucht wordt aangezogen tussen de carb en kop.
Ook een verkeerd stationair mengsel kan de oorzaak zijn.
Groeten, Paul.
Reactie van bezoeker 'John', geïmporteerd van het oude forum:
Ik vond inderdaad dat de slangeklemmen nogal los zaten. Ik ben vervolgens met de motor naar mijn werk gereden. Op de prov. weg weinig last maar na zo'n 35 min. snelweg rijden had hij het weer. Ik vond dat mijn olie temp. ook vrij hoog was zo'n 115 graden. Ik weet niet of dat de normale werk temp. is. Mijn brandstof verbruik is ook hoog zo'n 1:13, ik heb gehoort dat dat veel hoger moet liggen. Ik ga gewoon weer verder zoeken.
Misschien kom ik er wel achter.
Gr. John