Reactie van bezoeker 'Theo', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo Patrick,
Ik heb 25 jaar geleden met mijn R60 met kuip met alle baggage en partner achterop geheel Oostenrijk en JoegoslaviÎ door getrokken. Het was een genot en na iedere toer dacht ik, een zwaardere motor zou toch wel prettig zijn en nu rijd ik al jaren een R100RT '84 met 220.000 Km op de klok.
Als je nu een keus moet maken neem dan een 1000 cc oudere boxermoter. Het rammelt, tikt, piept maar loopt bijna altijd.
succes Theo.
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:
Patrick,
veel plezier ermee dus! Welkom in de bMw familie. En ik denk dat je evengoed de Gillet ook af en toe nog wel met plezier zal rijden, toch?
Egbert
Reactie van bezoeker 'Jan', geïmporteerd van het oude forum:
Toen ik mijn R75/5 kocht zat er een Gl‰ser sportkuip op (smaller dan de tourversie). Daar heb ik drie jaar mee gereden in hitte (SiciliÎ) en kou (door de sneeuw in NL). Prima bescherming en in de hitte droeg ik alleen een leren jas zonder hemd eronder. Daarna de kuip eraf gehaald en "naakt" gereden. Da's toch teveel wind boven de 100 km. Toen een hoger stuur gemonteerd plus een windscherm en da's precies goed. Zo'n kuip is wel heel erg lekker bij koud weer, vooral voor de benen.
Reactie van bezoeker 'Ton', geïmporteerd van het oude forum:
In de jaren 78 79 verschillende ritten gemaakt met de R 60/6 door Frankrijk, Duitsland England en Italie, geen probleem alleen als ik pak um beet de 200 m hoog kwam pakte de carburateur niet snel op bij mn het wegrijden op deze hoogten dan moest ik eerst toeren draaien om weg te rijden. een keer niet gedaan toen lag ik op mijn snuit. Deze motor had een windscherm en ik had er in de winter knie/been beschermers bij op gemonteerd.
De jaren daarna van 1981 t/m 1990 had ik een R80/7 die heeft me twee maal toe naar Portugal gebracht (7200 km in 4 weken ) en weer terug. Die kende het probleem wat ik met de R 60/6 had, (vanwege de CV carburateurs) niet.
Deze motor had een polariskuip die me goed beviel.
De lowers (onderste kuip delen) konden er in de zomer vanaf en dat was wel erg prettig voor de rijwind, toen had ik altijd een leren pak aan.
Nu heb ik weer 1800 lang een R100Rt uit 1987 met 99.000 op de klok een heerlijke fiets om te rijden, alleen door deze kuip erop ben ik geneigd veel te snel te rijden, ik rij gemiddeld overal 20 km te hard en moet daar dus goed opletten.
Klokkies kijken en niet op mijn gevoel afgaan.
Ik denk dat de R serie ook gemakkelijkr te repareren is als je in het buitenland bent
mn buitenland waar de BMw dealers wat ver uit elkaar wonen.