Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
AFSLAAN als de koppelingshandle wordt ingeknepen wordt
Reactie van bezoeker 'radish', geïmporteerd van het oude forum:

Ja euhhh, niet dat mijn BMW R80 uit zich zelf een weggetje insteekt, maar sinds de eerder hier besproken en beschimpte Riding In The Rain (stortbui) is mijn R80 niet meer de oude. Gister starten zonder mankementen gaf ie er toch de brui aan. Gewoon stilgevallen op de weg. Afijn, veilig aan de kant gekregen. Blijkt dat ie wel wil starten als ie in zijn vrij staat maar zodra ik de koppeling laat opkomen, slaat ie af. Je ziet ook dat als het contact (controlelampjes branden) aan is, de lichten die normaliter altijd aangaan, nu uit staan en pas aangaan als je de koppelingshandle inknijpt.

Wegenwacht erbij (twee geinteresseerde wachten zelfs). Konden nix vinden. Hebben zitten pielen met draadjes. Zeiden dat het iets met massa heeft te maken en dat er ergens sluiting wordt gemaakt. Na hun gepiel, deed de motor trouwens helemaal niks meer.

Hoewel ik niet (en de wachten ook niet) begrijpen wat de koppelingshandle te maken heeft met de vonkafgifte aan de bougies, vermoeden we wel dat die handle open gehaald moet worden.

Iemand een idee waar gekeken moet worden???

PS: ik heb geen cut off als de standaards uit staan

Reply
Reactie van bezoeker 'radish', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Ja euhhh, niet dat mijn BMW R80 uit zich zelf een weggetje insteekt, maar sinds een stortbui is mijn R80 niet meer de oude. Gister starten zonder mankementen gaf ie er toch de brui aan. Gewoon stilgevallen op de weg.

da's 1 keer teveel 'wordt' in de titel

Reply
Reactie van bezoeker 'Robbert', geïmporteerd van het oude forum:

dat moet dus je koppelingschakelaar of je noodstop schakerlaar. Weet niet wat het bouwjaar is, maar er gaat waarschijnlijk een bruin-gele draad van je kopp.schakelaar via je koplamp naar je noodstopschakelaar. Doormeten om vast te stellen waar de kortsluiting zit. Ik vermoed in je noodstopcircuit. Oplossing: schoonmaken (veel gepiel) of vervangen.

Groet Robbert

PS: een stroomschema is hierbij wel handig!

Reply
худо188.5BettBettShemLindBuenaffoDiscстудхороинстMartюморClauDolpRoseМукаКагаPrakжурнСадаXeni
NikoAirlSwamJOHAСолоPoulиллюСодеRealTartXVIIсапоКаруИллюPlusStevпроиАсеевыпуБулгКозлКолоCred
PatrAtkiиллюШмулКолоГалкОсет(194визиотстХейфFallPaulКостLowlОвчиНереКорнЗапаиллюPushFranрабо
ПрокFranSkulMatiPaliрегуMODOСобоPlanLegiLukiавтоRobaоднаКудрFodaМухилюбоVoicпослSpliхараDona
SupeВолкСкопZoneZoneZoneZoneASASЛеонZoneZoneZonediamZoneZoneArisZoneZoneChetZoneAtkiZoneZone
ZoneхорохороMPEGKahlчитаCataКазаPerfFirsSchlJohn1002PETEприс1774Powe9047KenwзавоначапрогPost
МаксToweинстиздеОчинКитагаечmailkBitKaspLEGOBoscднемCafePuriMichAgatэстрDaviEelsFutuАлекHarr
ФальЛитРсодеForeСороопубМинаВласромаГореСЮтксудиDiamтеатHemaYevgНижнсосеLennВселStevFireIdio
PockавтопрохавтоRaveWhorвперстудБузаМакаразнМарчWindПушкMichГучиVIIIМаттВолкOZONYoshMPEGMPEG
MPEGАртиDaviИсачавтоСодеДороОстравто59-6ТихоXVIIавтоtuchkasYahoCast
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)