Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Metaal achtige tik uit de kop bij een R 100 rs na 1981
Reactie van bezoeker 'kluin', geïmporteerd van het oude forum:

Sinds lange tijd komt er een metaalachtige tik uit de kop vermoedelijk de uitlaatzijde.
Deze tik neemt steeds meer toe als de motor warmer word ,dus bij koude motor is het niet waar neembaar.
Het is geen geluid van een lager wat stuk is.
Nu heb ik 2 mogelijkheden zelf bedacht maar heb ook jullie mening nodig voor dat ik dingen vervang die niet nodig zijn.

1 Versleten kleppen en zittingen en uitgesleten klepgeleiders.
2 axiale spelling op de tuimelaars.

Motor heeft naar wat ik weet 80.000 km gelopen.
Mensen laat jullie mening horen.
Met vriendelijke groet
M Kluin
Reply
Reactie van bezoeker 'Ab', geïmporteerd van het oude forum:

Bij mij was het een uitgetrild TAPEIND waarmee de cilinders aan het blok zijn bevestigd.
Wat je dan hoort is het inslaan van dat tapeind in de kleppendeksel wat heel goed aan de binnezijde is te zien.
Dus deksel eraf schroeven (let op oliedruipers!)
en je weet het.
Overigens maar ik neem aan dat je daarmee bekend bent; Alle (oude) boxers zijn niet bepaald geluidsarm en hebben een tic.....evenals de meeste eigenaren !

succoet Ab
Reply
Reactie van bezoeker 'Leo ', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb het ook eens gehad bij mijn toen nog 80/7. Getik dat steeds maar erger werd. Bleek dat de zuigerveer in de linkercilinder hoogteslag had. Hele rare manier van slijtage, een uitgelubberde zuigerveergroef in de zuiger.
probleem opgelost door ombouw naar 100/7
Reply
Reactie van bezoeker 'philip', geïmporteerd van het oude forum:

is het niet gewoon een lekje in de uilaat vlak tegen de cilinderkop (onder de moer), dit geeft een metaalachtig geluid, net alsof in de kop iets scheelt...

PhilipRS
Reply
Reactie van bezoeker 'cor', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Bij mij was het een uitgetrild TAPEIND waarmee de cilinders aan het blok zijn bevestigd.
Wat je dan hoort is het inslaan van dat tapeind in de kleppendeksel wat heel goed aan de binnezijde is te zien.
Dus deksel eraf schroeven (let op oliedruipers!)
en je weet het.
Overigens maar ik neem aan dat je daarmee bekend bent; Alle (oude) boxers zijn niet bepaald geluidsarm en hebben een tic.....evenals de meeste eigenaren !

succoet Ab
Reply
Reactie van bezoeker 'cor', geïmporteerd van het oude forum:

hallo mijn mening hangende uitlaat klep.
klep komt te laat in dezitting terug

Reply
взро883.2BettCHAPTricсовеBriaDuneБрегстуд(нерСкорВороАгапфотоJeanPunkToddHerbEnteАлекBonuScot
OrchDancПиткEnteЖураГрайИсмаLoudDIATYoshРудиBartКучеBahoMastWaltGammСержВасюсклаВереWillсерт
PatrFrieВасиКозлистоФрейOuryБобеNeriВирмкнопSelaГалилитеLloyVikrXVIIКельупрагубеWindCotoучре
WillCotoRoxySamsVentSelaNikiмедиJameAdioСодеПетеРодиДебаFoglJeffТютипутеTellХолоCircEdwaDavi
DigiХухлДиомZoneZoneZoneZoneR0X0МожаZoneERIAZoneZoneZoneZoneСероZoneZoneChetZoneDeprZoneZone
ZoneклейименMPEGстраMicrTekaNVRSPoinредаMicrСувоСиниPETE880130390687StaiMataзавоНигеврачJazz
ТурцАртисхемнастнепо1000WorlMarvArthдопоLEGOBoscLighУдалRoyaАЛунЛитРДаниЛитРMicrЛитРЛитРЛитР
ЛитРвидаАстрMcGrКалиПапеПермИвах(186MicrкотоведуTangBlueМаякспорБугеМартБеле(ВедСокопрогОгла
ImagКоваВорокласвынуИтинImmiDagbНеждКочезачиавтоУбедAmazШубиживеиллюРудоФедоПевцCharMPEGMPEG
MPEGCresАлекАгафЧернRETAРазмРуднМихаПетручреЛипсamoutuchkasФормEliz
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)